Seu electrónica

Traducción automática

El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.

Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.

Obligacions de comunicació, publicitat i difusió dels beneficiaris i gestors dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència

Imatge lectura fàcil Lectura fàcil

Els beneficiaris i les entitats decisoras i executores dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), element central de l'instrument NextGenerationEU, han d'assumir la responsabilitat de publicitar, comunicar i difondre els projectes cofinançats amb càrrec al mateix. El Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), elaborat pel Govern d'Espanya per a gestionar els 160 000 . milions que arribaran de Brussel·les en forma de crèdits i ajudes a fons perdut, assenyala explícitamentque els participants del Pla han d'encarregar-se de la gestió de la informació i la “publicitat de les accions finançades” en honor de garantir la transparència en la gestió dels fons i visibilitzar el paper determinant de la Unió Europea en el procés de reactivació i transformació de l'economia després de la pandèmia de la Covid- 19 .

Encara que no hi ha fixat a priori un percentatge específic del finançament rebut que s'ha de destinar a les accions de comunicació i publicitat, el Reglament Europeu 2021 / 241 del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'establix el MRR, sí que deixa clar que seran considerats gastos elegibles i, per tant, podran ser coberts per les subvencions a fons perdut. Així, els 312 500 . milions d'euros disponibles per a ajudes financeres no reemborsables podran cobrir també els gastos corresponents a “les accions d'informació i comunicació, incloent les de divulgació inclusives, i a la comunicació institucional de les prioritats polítiques de la Unió en la mesura en què estiguen relacionades amb els objectius del present Reglament” (Article 6 ).

És important tindre en compte que solament podran ser finançades amb fons del Pla aquelles accions de comunicació i publicitat que clarament estiguen vinculades al compliment de fites i objectius, i que sempre s'hauran d'aplicar criteris de proporcionalitat i assegurar que la quantia emprada no pose en perill el compliment de l'objectiu que corresponga. La comunicació i la visibilitat són una part important de tots els programes impulsats i finançats per la UE, que busca crear un sentiment de pertinença entre la població europea i que els ciutadans coneguen la labor d'Unió Europea per a millorar la seua qualitat de vida, la sostenibilitat econòmica i mediambiental i el futur. Així, la Comissió Europea ha elaborat una guia amb les accions que es poden dur a terme per a garantir la visibilitat de tots els fons de la UE i la seua materialització en projectes concrets. També ha publicat un llibre d'estil per a la inserció de l'emblema de la UE en les diferents accions i les referències a l'origen de fons segons el programa.

Per la seua part, el Govern d'Espanya arreplega les obligacions de comunicacions vinculades amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) i els fons europeus en l'Orde 1030 / 2021 , de 29 de setembre, i ha posat a la disposició dels participants en el pla un manual de marca.

Identitat visual
Els projectes que s'executen baix el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència han de mostrar el logotip oficial del Pla, a més de l'emblema de la Unió Europea acompanyat del text "Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU"