Cita Previa Seu electrónica

Traducción automática

El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.

Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.

Definició - Missió, visió, valors

Imatge lectura fàcil Lectura fàcil

El Servici Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) és un organisme autònom adscrit al Ministeri de Treball i Economia Social. El SEPE, juntament amb els Servicis Públics d'Ocupació de les Comunitats Autònomes, formen el Sistema Nacional d'Ocupació. Des d'esta estructura estatal es promouen, dissenyen i desenvolupen mesures i accions per a  l'ocupació, l'execució de la qual és descentralitzada, ajustades a les diferents realitats territorials.

L'organisme està compost per:

  • Uns servicis centrals.
  • 52 direccions provincials.
  • Una àmplia xarxa d'oficines presencials distribuïdes per les 50 províncies de l'Estat espanyol i les ciutats de Ceuta i Melilla, des de les quals es gestionen els tràmits de prestacions per desocupació. En les de Ceuta i Melilla, també es gestionen els tràmits d'ocupació i formació.

A més, disposa dels següents servicis:

  • Un servici d'atenció telefònica al ciutadà ( 060 )*.
  • Un servici d'atenció telefònica per a sol·licitar Cita Prèvia ( 91 926 79 70 ).

El SEPE treballa per i per a la societat. L'activitat que desenvolupem se centra a satisfer i investigar les necessitats del nostre públic:

  • Treballadors en actiu.
  • Treballadors aturats i aturats de llarga durada.
  • Emprenedorsque tinguen una idea de negoci.
  • Jóvens.
  • Empreses.

Telèfon 060 : Canal d'atenció telefònica de l'Administració General de l'Estat. (Les telefonades al 060 no estan incloses en les tarifes planes de les operadores, per la qual cosa poden suposar un cost afegit).

Contribuir al desenvolupament de la política d'ocupació, gestionar el sistema de protecció per desocupació i garantir la informació sobre el mercat de treball amb la finalitat d'aconseguir, amb la col·laboració dels Servicis Públics d'Ocupació Autonòmics i altres agents de l'àmbit laboral, la inserció i permanència en el mercat laboral de la ciutadania i la millora del capital humà de les empreses.

Aconseguir l'excel·lència en la gestió dels nostres servicis a la ciutadania, aprofitant les noves tecnologies, i liderar la contribució del Sistema Nacional d'Ocupació per a incrementar la qualitat del mercat de treball.

Els valors que determinen els principis que el SEPE ha de considerar per a aconseguir els objectius que perseguix són els següents: 

  • Cultura de servici a la ciutadania: El SEPE treballa per i per a la societat. La vocació de servici públic de les persones de l'organització fa que el nivell de satisfacció augmente amb cada usuari satisfet. Tota l'activitat de l'organisme ha de centrar-se a investigar les necessitats dels seus clients i orientar el treball a satisfer-les de la manera més eficaç.
  • Capacitat innovadora: El valor afegit del SEPE ho posen les persones que treballen en ell, ja que la nova realitat laboral obliga a la innovació en el tractament de la cerca i orientació en l'ocupació. D'esta manera, els canvis que adopta l'organització tenen un reflex automàtic en els usuaris.
  • Col·laboració amb els altres agents: Amb l'objectiu d'oferir el millor servici al ciutadà, el SEPE, donada la seua condició de servici públic, potencia la col·laboració amb la resta d'actors de l'àmbit laboral i millora la coordinació amb altres institucions, fins i tot a nivell europeu.
  • Compromís amb el personal de l'organització: El SEPE compta amb un equip amb alt nivell de vocació de Servici Públic. El bon servici al ciutadà passa per una bona gestió dels recursos humans, les bases dels quals són la comunicació, la claredat organitzativa, el compromís amb les persones de l'organització i el seu desenvolupament professional. L'organització ha de donar molt valor al treball en equip, la col·laboració i la millora de les condicions de treball.
  • Qualitat en la gestió: Mitjançant la qualitat s'aconseguix traslladar la resta de valors al terreny de la pràctica. Donar servici és fer-ho eficaçment, a temps, de forma sostenible i responsable, amb iniciativa i millora contínua. La qualitat comença en la detecció de les necessitats dels clients i continua en l'avaluació de la qualitat percebuda per ells.

Normativa per la qual es regix el nostre Organisme