Traducción automática
El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.
Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.
Datu estatistikoak.
Urtarriletik hona kontzeptuak.2007
Sarrera.
Hezkuntza-sistema Arautua (Lanerako Prestakuntza ez da osagai, tresna bat baizik, eta bertan sartzea ahalbidetzen duen langileak lan munduan eta haien mugikortasuna okupazionala, prestakuntzari esker, merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak eta hobekuntza birmoldaketa arabera.
Hasieran, Lanbide Heziketa burutu zuen, enplegu institutu nazionalaren (INEM), baina prestakuntza hori kudeatzeko autonomia erkidegoei transferitu eta langileen prestakuntza erakundeek egiten dituzten esleitzeko Instituto irudian, argitaratu zuen, "lanerako prestakuntzako Estatistikak", hau da, talde hauek agertzen dira:
- Estatuko datuak: bat prestatzeko inemek eta kudeatzen diren autonomia erkidegoak.
- Kudeaketaren datuak, Autonomia-erkidegoak: ez da sortzen diren eskumen hori transferitua duten erkidegoen kudeatua.
- INEMEN datuen kudeaketa: prestakuntza, burutu diren datuak (Estatuko zentroetan dauden eta oraindik ez dira transferituko. autonomia-erkidegoek kudeatzea lanerako prestakuntza.
Lanerako prestakuntzaren kudeaketa transferentzietan, administrazioak Egoera alegia, izango da, besteak beste, lanerako prestakuntzako estatuaren helburuetarako estatistika egitea; horretarako, autonomia-erkidegoak artikuluari jarraiki.19.2Errege Dekretua, 2000.631/1993eskatutako datuak eman behar dute, ezarritako metodologiaren arabera, oro har dadin bermatuko duten gainerako informazioa integratzeko gai horiei, estatuko estatistika.
Egindako transferentziak, honako hauek dira:
- Kataluniako generalitat..1578/91egitea18urrian, ondoreak 2002ko1urtarrila1992.
- Errioxako Autonomia Erkidegoa).1371/92egitea13azaroan, ondoreak 2002ko1urtarrila1993.
- Galiziako autonomia erkidegoa).146/93egitea29urtarrilean, ondoreak 2002ko1urtarrila1993.
- Andaluzia..427/93egitea26martxoan, ondoreak 2002ko1urtarrila1993.
- Kanarietako Autonomia Erkidegoko..447/94egitea11martxoan, ondoreak 2002ko3martxoa1994.
- Nafarroako foru erkidegoarekin..1319/97egitea1abuztuan, ondoreak 2002ko1urtarrila1998.
- Extremadurako autonomia erkidegoa).2024/97egitea26abenduan, ondoreak 2002ko1urtarrila1998.
- Aragoiko autonomia erkidegoa).300/98egitea27otsailean, ondoreak 2002ko1maiatza1998.
- Balear uharteetako autonomia erkidegoa).621/98egitea17apirilean, ondoreak 2002ko1maiatza1998.
- Gaztela-mantxako autonomia erkidegoa).1661/98egitea24uztailean, ondoreak 2002ko1irailak1998
- Madrilgo erkidegoan..2534/98egitea27azaroan, ondoreak 2002ko1urtarrila1999.
- Kantabriako autonomia erkidegoa).2672/98egitea11abenduan, ondoreak 2002ko1urtarrila1999.
- Errioxako autonomia erkidegoa).41/99egitea15urtarrilean, ondoreak 2002ko1otsaila1999.
- Gaztela eta leongo autonomi..148/99egitea29urtarrilean, ondoreak 2002ko1martxoa1999.
- Murtziako Erkidegoa..522/1999egitea26martxoan, ondoreak 2002ko1uztaila1999.
- Asturiasko printzerria..2088/99egitea30abenduan, ondoreak 2002ko1urtarrila2000.
Iturriak.
Estatistika hau erabiliz kalkulatzen da informazioa datu-basean bertan lanerako prestakuntzako elikatutako bidez, lanerako prestakuntzan eta oraindik transferitu gabe dituzten erkidego horiek guztiak erabiltzen dituzten aplikazio hori transferitua kudeaketarekin; beraz, bateragarriak dira ezarritako prozesuak eta datuak erauzteko tabulazio.
Beste bide batzuetatik ere sartzen dira autonomia-erkidegoak emandako informazioa transferitzen ari da erabiltzen ez duten aplikazioak kudeaketa bidez, baldin eta informazio hori sartu ahal izateko baldintza guztiak sar ez gainditzeagatik eta datu-base horretako explotarse dauden tabulazio atera eta irizpideen arabera.
Erregistro okerrak baztertzea arazketa-prozesuetan sortzen duen edo ez, zuzendu ondoren, dagokion estatistikaren sartzen da hileko, beraz, estatistika desberdinak sor ditzake eta honek eskaintzen dituen datuak zuzenean emandako erakunde kudeatzaileak.
Kontzeptuak.
Tauletan jasotako informazioa hobetzeko interpretazio estatistiko, kontzeptuak eta sailkapenak deskribatzen dira erabilienak:
Ikastaroak.
- Abiarazi. ikasturtea hasi Du bere izena azaltzen den aldian.
- Joan. Amaitu da ikasturtea ez den aldian agertzen du.
- Lanean. hasi ziren aurreko hileetan zehar aktibo jarraitzen Dio eta azaltzen den aldian.
Ikasleak.
Ikasleek ikastaro bati buruz egoerak hauek dira:
- Alta Hartzen hasten diren ikasleei ikastaro edo lehendik hasitako ikastaroen aztertutako denboraldian.
- Bajak gertatzen diren ikasleen bajak Direla aztertutako aldian, ikastaroa amaitu edo ez badu.
Amaitutako ikastaroetako ikasleen bajak (ikasleak ikastaroa amaitzen da) dira, eta ebaluazio positiboa (ikasleen prestakuntza) edo ebaluazio negatiboa. bajak eta bestelako ikastaroetako ikasleen amaitu gabe jartzen dira arrazoiak.
- Ikasleek osatuta. osatu Dira ikastaroko ikasleak bakarrik diren ebaluazio positiboarekin amaitu.
- Ikasleak formándose (prestakuntza). ikasle guztien urteko Azken egunean izan al Da aztertutako epe laguntzen jarraituko dute ikastaroetan.
Ikastetxe-mota:
Zein da toki ikastaroak garatzen dira. Aukerak hauek dira:
- Norberak jabetzan ematen dira Ikastaroak zentro batean dagoen erakunde kudeatzailearen edo aldi baterako prestakuntza jarduera horretan diharduten lokaletako (propioak, alokatutako, laga, zentro modularrak, zentro edo unitate mugikorretan prestakuntza-ekintza), erakunde kudeatzailearen zuzkidura.
- Kolaboratzailea.) Ikastaroak ematen dira zentro laguntzaileen lokaletan (edo lankidetza-hitzarmenak dituzten Zentro Laguntzaileak).
Programazioaren bidez.
Epigrafe honetan sartzen dira bide mota desberdinen eta sistema eragileen programatu eta gauzatzerakoan duten funtzionamendu normalean erabiltzen diren. hauek Dira:
- Zuzeneko ikastaro. Ikastaro horiek egiteko urtero programaturiko baliabideak erabiliz, erakunde kudeatzaileak, nola materialak hala humanoak. Hemen egindako ezohiko bideak dira; aplikazio prozedura berezia da, premiazko beharra dela eta onartu dela.
- Zentro laguntzaileetan ikastaroak. Ikastaroek Zentro Laguntzaileak dira erakunde publiko nahiz pribatuek emandako edo homologatutako Ikastetxe Laguntzaile prestatzeko.
- Tokiko eta probintziako Erakunde ikastaroak. langileei zuzendutako ikastaroak egiten Dira (landa lotzen diren udalei eta beste erakunde publiko edo homologatutako Ikastetxe Laguntzaile.
- Kontratazio konpromisodun ikastaroa enpresetan. emandako ikastaroak: enpresa edo erakundearekin hitzarmena sinatu duten enpresa erakunde Kudeatzaileak, enpresek kontratazio konpromisoa ere, ez al60ikasleen ehuneko osatuta.
- - Ikastaroen Programa. - enpresa edo erakunde Horiek emandako ikastaroak, prestakuntza eta estatuko erakunde paritario sektoreko erakunde adierazgarriek Programa-kontratu bat izenpetu duten erakundeak eta gizarte ekonomiaren Kudeaketa.
Prestakuntza ikastaroa (espezialitatea.
Zehaztu behar da, eta urteko helburua ikasleek trebetasunak nork ezagutza-maila eta ikastaroa prozesuan formativo.La sailkapena hau da:
- Zabalari. Ikastaroa egiteko balio dute oinarri orokorrak eta formazio ikastaro bereziak eginez gero edo erabiltzeko.
- Okupazio Maila bat betetzeko gaitzen duen okupazioa eta profil profesional Bati erantzuten osatzen duten modulu gehienak biltzen ditu prestakuntza ibilbidea.
- Profesionaltasun-ziurtagiria hartu eta ikasturtea egiteko gaitzen duen zeregin bat denez, profesionaltasun-ziurtagiria errege dekretuan eta dagokion ziurtagiria lortu du, eta erreferente ezarritako prestakuntza okupazionala Erantzuten die.
- Bereziak; Ikastaro bat egiteko lanean parte handi bat gaitzen hartu, edo eremu jakin batzuetan edo especializarse sakontzen laguntzen deialdian.
- Lanerako Kreditu bereziak. Ikastaro hori betetzeko gaitzen duten balioa eta esanahia duen gaitasun profesionalak lanean. eta ez Da funtsezkoa, profesionaltasun-ziurtagiria atzematea.
Familia profesionalak.
Ikastaroen helburu diren espezialitate profesional talde hauetan sailkatzen dira, antzeko izenarekin lanbide-arloak:
Familia profesionalak
ADG |
Administrazioa eta kudeaketa |
AFD | Jarduera fisikoak eta kirol jarduerak |
AGA | Nekazaritza |
ARGENTINA | Arte Grafikoak |
ART. | Artea eta Artisautza |
COM | Merkataritza eta marketina |
ELE | Elektrizitatea eta elektronika |
ENA | Energia eta ura |
EOC | Eraikuntza eta Obra zibila |
FME | Fabrikazio Mekanikoa |
HOT | Ostalaritza eta turismoa |
IEX | Erauzteko Industriak |
IFC | Informatika eta komunikazioak |
IMA | Instalazioa eta mantentze-lanak. |
INPRIMATU | Irudi Pertsonala |
IMS | Irudia eta soinua |
GELDIRIK | Elikagaigintza |
MAM | Zura, altzaria eta kortxoa |
MAPA | Itsasoko Arrantzako |
QUI | Kimika |
DONOSTIA | Osasuna |
BAI | Segurtasuna eta ingurumena |
SSC | Gizarte eta kultur zerbitzuak |
TCP | Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza |
TMV | Garraioa eta ibilgailuen mantentzea |
VIC. | Beira eta zeramika |
FCO. * | Trebakuntza Osagarria |
(*) Familia Profesionaleko eta prestakuntza osagarria ez da errege dekretuan jasotako1128/2003Dena den, antzeko beste ondorioetarako baino ez du kudeaketa.
Kolektiboak.
Plan nazionalaren bidez artikulatzen diren prestakuntza-programak eta gizarteratzeko Prestakuntza. ikastaro hauek eragindako Kolektiboak:
- Beherako langabeak25urte Hori Lanerako Prestakuntza eta azkar doa, eta iraupen luzeko langabetuak azpiordezkaritza duten emakumeei eta beren prestakuntzak espezialitateak desegokiak edo eskasak diren praktikan.
- Langabetu gehiago25urte luze eta labur eta emakumeei Zuzenduta zeuden, nahiz eta oso luzea;5zenbat urte lanean, eta, familiako erantzukizunak azpiordezkaritza duten lanbideetan. oinarrizko prestakuntza eta birziklatze profesionalerako Prestakuntzak edo hobetu nahi du.
- Beste talde batzuk. zenbait talde bereziak (Minusbaliatuei Zuzentzen (gizarte zerbitzuen institutu nazionalak lankidetzan), Migratzaileen eta horien familiakoen (edo Institutu nazionala (zuzendaritzak egin Zuten espainian edo atzerrian aritzen diren erakundeekin); zerbitzu Pertsonala indar armatuen irudian, askatasunik gabe dauden Pertsonak eta taldeak (Xedapen gehigarria1- Ed,631/93).
- Prestatzaileak. erakunde kudeatzaileak zuzenean antolatutako ikastaroak Dira, edo beste erakunde batzuen bitartez, parte hartzen duten irakasleen prestakuntza eta eguneratze aldera técnico-pedagógica planean edo profesionalei prestakuntza eta lanbideratze egin daitezkeen lanak ere sartzea.
Lan-egoera.
Egoera hauek dira, langile sartu aurretik, ikastaroetara joandako ikasleak.
- Langabetuak:
- Aurreko lanik gabeak.
- Aurreko lanean.
- Prestazioak jasotzen.
- Hartzailea ez direnean.
- Bestelakoak:
- Zerbitzu pertsonalak indar armatuen irudian.
- Askatasunik gabe dauden pertsonei.
- Beste talde batzuk.
Jarduera ekonomikoen atala.
Ikastaroetara joandako ikasleak dira kontzeptu honetan, Jarduera Ekonomikoa den atalaren arabera aurretik lanean ari ziren irudian, errege dekretuaren arabera1560/92,18abenduan, ekonomia jardueren sailkapen nazionala onartzen duena.
Jarduera Ekonomikoa.
A- |
Nekazaritza eta Abeltzaintza |
B- | Arrantza |
C- | Erauzteko Industriak |
D- | Manufaktura-industria |
E- | Ekoizpena eta banaketa, argindar, Gas eta ur |
F- | Eraikuntza |
G- | Merkataritza eta Konponketak |
H- | Ostalaritza |
I- | Garraioa, biltegiratzea eta komunikazioak |
J- | Finantza-bitartekaritza |
K- | Higiezin-jarduerak eta alokairua |
L- | Herri-administrazioa, Defentsa eta gizarte-segurantza |
M- | Hezkuntza |
N- | Osasun eta gizarte zerbitzuetako jarduerak |
O- | Jarduera Sozialak |
P- | Etxeko Langileak |
Q- | Lurraldez Kanpoko Erakundeak |
& nbsp; | Aurreko lanik gabeak |
& nbsp; | Zehaztu gabea |
Talde handietan atzematea.
Talde handiek hartu dute ikasleek lan egiten dute lanbidea. lanbideen sailkapen nazionalaren Arabera onartutako ED917/94egitea6maiatza (CNO-94), honako hauek dira:
Okupazio multzo handia
1 |
Enpresen zuzendaritza eta administrazio publikoen |
2 | Teknikari eta profesional zientifikoak eta intelektualak |
3 | Teknikari eta profesional laguntzaileak |
4 | Dministrari erako bulegariak |
5 | Zerbitzuetako langileen zaharberritzea eta pertsonalen, babesaren eta saltzaileen merkataritza |
6 | Nekazaritzan eta arrantzan langile kualifikatuak |
7 | Langile kualifikatuak lana eta manufaktura-industria, eraikuntza eta meatzaritza, instalazio eta makinen operadoreak izan ezik |
8 | Makinen eta instalazioen operadoreak, muntatzaileak |
9 | Kualifikatu gabeko langileak |
0 | Indar Armatuak |
& nbsp; | Zehaztu gabea |
Amaitutako ikasketen maila.
Amaitutako ikasketen maila adierazten da (ikasleak lanean hasten denean aplikatzen al sailkapen nazionalaren Heziketa ikastaroa2000(CNED2000). Sailkapena, programak trebakuntza-maila, ebon argitaratua.58,8martxoa.
Amaitutako ikasketen maila
Kontzeptua |
Letra |
Kodea |
Analfabetoak | Z | - |
Analfabetoak | - | 80 |
Lehen hezkuntza | B | - |
Lehen hezkuntzako ikasketak amaitu gabe | - | 11 |
Lehen hezkuntza osoa | - | 12 |
Prestakuntzarako eta lanbideratzeko ikasketa titulazio akademiko bako lehen etapako bigarren egiteko (gehiago300ordu) | C | - |
Prestakuntzarako eta lanbideratzeko ikasketa titulazio akademiko bako den bigarren hezkuntzako lehenaroa | - | 21 |
Bigarren hezkuntzako lehenengo etapako | D | - |
Bigarren hezkuntzako lehenengo etapako eskola-graduatua edo baliokidea ez | - | 22 |
Bigarren hezkuntzako eskola graduatua edo baliokidea, lehen etapa: | - | 23 |
Ikasketa titulazioa lortzeko behar duten prestakuntza eta lanbideratze bigarren mailako ikasketak egiteko lehen etapa (gehiago300ordu) | E | - |
Ikasketa titulazioa lortzeko behar duten prestakuntza eta lanbideratze lehen etapa: bigarren mailako ikasketak | - | 31 |
Bigarren hezkuntzako bigarren etapa. | F | - |
Batxilergoko ikasketak | - | 32 |
Erdi-mailako irakaskuntzak berariazko lh, kirol eta arte plastikoak eta diseinua | - | 33 |
Erdi mailako musikako eta dantzako ikasketa | - | 34 |
Ikasketa titulazioa lortzeko behar duten prestakuntza eta lanbideratze bigarren etapa: bigarren mailako ikasketak egiteko (gehiago300ordu) | G | - |
Enseñanzas para la formación e inserción laboral que precisan titulación de estudios secundarios de segunda etapa | - | 41 |
Goi mailako berariazko lanbide heziketako ikasketak eta antzekoak, kirol eta arte plastikoak eta diseinua | H | - |
Goi-mailako irakaskuntza bereziak eta antzekoak. | - | 51 |
Bi urte edo gehiago duten beste irakaskuntza batxilergoko titulua | I | - |
Unibertsitate tituluak batxilergo titulua behar duten eta bestelako irakaskuntza | - | 52 |
Enseñanzas para la formación e inserción laboral que precisan de F.P. grado superior | - | 53 |
Lehen zikloko eta bigarren zikloko unibertsitate-ikasketak | J | - |
Enseñanzas universitarias de primer ciclo y equivalentes o personas que han aprobado tres cursos completos de una licenciatura o créditos equivalentes | - | 54 |
Lehen eta bigarren zikloetako unibertsitateko irakaskuntzak, bigarren zikloko eta antzeko bakarrik. | - | 55 |
Espezializazio profesionaleko azterketa ofizialak | K | - |
Espezializazio profesionaleko azterketa ofizialak | - | 56 |
Graduondoko programa eta beste erakunde batzuek emandako unibertsitate | - | 57 |
Unibertsitate-titulua duten prestakuntza eta lanbideratze programak | - | 58 |
Hirugarren zikloko unibertsitate-ikasketak | L | - |
Unibertsitateko ikasleak | - | 61 |
Taula estatistikoetako maila hezigarriko banaketa hurrengoa izango da:
Hezkuntza mailen banaketa
Analfabetoak |
Z |
& nbsp; & nbsp; & nbsp; lehen hezkuntzako ikasketak amaitu gabe | 11 |
& nbsp; & nbsp; & nbsp; bai lehen mailako ikasketak | 12 |
Bigarren hezkuntza | C + D + E + F + G |
& nbsp; & nbsp; & nbsp; lanbide heziketako programa | C) E,33,34eta... |
& nbsp; & nbsp; & nbsp; hezkuntza orokorra | Eta...32 |
Postsecundarios azterketa | H + K + L + J + I |
& nbsp; & nbsp; & nbsp; goiko Técnicos-profesionales | H +53 |
& nbsp; & nbsp; & nbsp; lehen zikloa | 54 |
Bigarren eta hirugarren zikloa |
55+L |
& nbsp; & nbsp; & nbsp; Beste | + K52 |