Laburpena
Gazteek espainian bakarra ere izan dira orain dela hamarkada zaila bat lan merkatuan sartzeko, langabezia-tasa handiko oso maiz gertatzen da, eta enpleguaren lan-aukerak gazteen aholkularitza indartuz. ziurtagiria jaso duten gazteen lanbide-sistemaren arteko konexioa eta indartuz eta lan-merkatua Enplegu zerbitzu publikoren baten finantzatutako ongi konektatuta eta hobeto. erakundeekin eta toki-enpresa hobetzeko funtsezkoa da, halaber, gazteak laneratzen maila apala gazteen artean ekintzailetza bultzatzea. bidez lortzen laguntzeko politikak hobetzen laguntzen duten gazteen prestakuntza negozio bat nola sartu ahal izango da ematen badute ere finantzaketa hobeto kudeatzen lan-aukerak.
Gako-hitzak: lan-merkatua, gazteak, hezkuntza, lanbide-heziketa, lan-merkatuaren politika.
Abstract
Young people in Spain have faced a difficult insertion into the labor market for decades, with high unemployment rates and frequent job insecurity. The employment prospects of young people can be improved by strengthening career counseling for young people and strengthening the connection between the education system and the labor market. A well-funded public employment service that is better connected to local organizations and companies is also key to improving the job placement of young people. Boosting the low level of entrepreneurship among young people through additional support to improve young people's training on how to start a business and facilitate their access to finance would also help improve young people's employment prospects.
1 . Nola babeshonen aukerak gazteen lan-merkatua espainian?
Lan-merkatuaren bereizgarri nagusietako bat da espainiako langabezia-tasa handia eta iraunkorra barne, gazteen artean. Espainiako gazteen artean langabezia-tasa altuena jasaten dute hamarkada asko elgeren batez besteko (Grafikoa 1 panel, A), askoz handiagoa izan etapa. Adibidez, beherako gazteen langabezia azpirakorrak 25 urte bakar batean ere 55 munduko finantza-krisiaren ondoren% 2007 - 2008 Aurretik, pandemia. 2019 ondoren, bost urteko hedapenaldia ekonomikoa beherako gazteen langabezia-tasa 25 oraindik urte emakumeetan 30 % bikoitza, hain zuzen ere euroaren eremuan. barras pandemia, gazteen arteko langabezia gora hazi zen. 10 puntu portzentual lau hilabete baino ez, eta, nahiz eta hirugarren hiruhileko 2023 gazteen langabezia-maila baino lehenago egin eta berehala, antzeko pandemia ( 28 %), ia hiru aldiz handiagoa zen batez besteko elgaren 10 . 4 %.
Hala ere, hau da, bera bakarrik ez da erabat erakusten magnitudea izango du langabezia aurre egin beharreko erronkak gazteek lan-merkatuan.Jarduera-tasak eta gazteentzako lan txikiak dira, eta ura daude nazioarteko alderatuta ere. Jarduera-tasa beherako espainiako gazteen artean 25 urte azpitik mantendu da 35 laugarren hiruhilekoa% 2015 alderatuta, batez besteko 47 . 5 ELGE% epealdi berean. Bere okupazio-tasa ez du gainditu 25 % 2010 elgeren batez bestekoa, berriz, gertu izan da 40 . Era berean, iraupen luzeko langabezia,% goi oro har, oso gainetik daude elgako batez bestekoa gazteen artean (Grafikoa 1 panel, B), eta, merkatu horretan, langile gazteak lan-merkatura lotutako altuenetako bat ere bada elgeren (Grafikoa 1 panel, C) gertu. 30 gazteen% langabetuak, lehenengo lanaren bila dabiltzanak bi urte edo gehiago bilatzen (INE, 2022 1 ), eta gazte espainiarren lana bilatzen dabil heren bat, hortaz joan nahi ez du uste lortzea (INJUVE, 2021 2 ).
Kalitatea eta lanpostuak gazte askorentzat eskasa da gainera. Ugariak dira aldi baterako lanpostuak eta lanaldi partzialeko beste batzuekin alderatuta, eta adin-taldeen eta herrialde remuneracion eta lan-baldintzak txarragoak dira. 2022 % berak nahi gabe, lanaldi partzialeko lana izan zen 40 %, altuenetakoa. Ondoren lan-erreformak 2021 aldi baterako kontratuak, erori modu esanguratsuan, lan-kontratu finkoak kopurua ere igo egin da. oso iraupen laburreko Kontratuak, bereziki, gazteentzat eta emakumeentzat. Hala ere, jardungo dute. 46 . 9 beherakoen% 25 hirugarren hiruhileko urtetik 2023 aldi baterako kontratua zuten. pertsona ere joera handiagoa izaten dute aceptar ordutegiak ez estandarra, nola lan egin gauez eta igandetan.
Iturria: Eurostat.
Iturria: Eurostat, lan-merkatuaren Estatistikak.
Iturria: Eurostat, lan-merkatuaren Estatistikak.
Oharra:B. iraupen luzeko langabezia-ehunekoari dagokio hartu duten pertsonak izan behar dute urte bat edo gehiago langabezian daudenen lanik gabe dauden pertsonen artean. 15 a 24 urte C.Los lotutako pertsonak dira eta, merkatu horretan, langileak. 15 urte edo gehiago ez daudela modu aktiboan lan bila, baina langile ez dute lan egin nahi erreferentziazko astean. Gainera, hori aplikatu nahi izan dute, egindako lan 12 hilabete lehenago.
2 Politikak gazteen lan-integrazioa hobetzeko.
Lan-aukerak hobetzea gazteentzako politikak barne hartuko dituen hezkuntza-politikak eskatzen du espainian bateria zabala, lan-merkatuaren eta finantzarioak. Alde batetik, beharrezkoa da gazteek ez dute hezkuntza-sistema eta trebetasunak bajak, utzi egin aurretik jasotzen duten hezkuntza kalitatezkoa izan dadin eta moldaerraza izatea inguruaren trebetasunak lan-merkatua. Bestalde, garrantzitsua izango da laguntza-politikak indartzea eta hobetzea, lana bilatzeko aukera negozio bat irekitzeko aukera. Atal honetan, elektrizitatearen azterlan ekonomikoan 2023 espainiako elgeren (elge, 2023 3 ).
Hezkuntza-maila hobetu
Nahiz eta aurrerapen garrantzitsuak eta konstanteak dituen azken hiru hamarkadetako espainian, gazte askok ateratzen duten, eta hezkuntza-sistemaren goizegi trebetasunak izateak lan-aukerak. Giza Kapitala ikasleei espainian balaztatze ikusten da handiek garaiaz aurreko eskola-uzte-tasa eta kurtsoa errepikatzea. Espainia oraindik bat uzte-tasak goiztiarra da hezkuntza eta prestakuntza baino altuagoak Europako Batasuneko ( 13 . 9 % 2022 ), eskualdeen arteko desberdintasunak nabarmenak eta genero-indarkeriaren. goi-garaiaz aurreko eskola-uztea eta gaur egungo egoerara izan da luzaroan, oro har, hezkuntza-maila baxua pasatxoan, ia heren bat heldu gazteei hezkuntza espainian baino txikiagoa, proportzio altuenak, berriz, goi-mailako bigarren hezkuntzako ikasketak gainditu bat.
Bertan behera uztea serioa Erabilgarria alerta goiztiarreko adierazleen garapena gutxitzeko goiztiarra, laguntza pertsonalizatua ematea, eta ikasleak rezago-arriskua. Asimimismo rezago, gobernuak bultzada handia eman lanbide-heziketan mantendu egin beharko litzateke, izan ere, hornitzen ikasleak dira, eskaera handiko trebetasunak. Pertsona-kopurua matrikulatuta hezkuntza eta lanbide-heziketa, nahiz eta azken igoerak izaten jarraitzen du, eta hezkuntza-sistema hobeto egon daiteke lotuta lan-merkatua. Aliantza, lanbide heziketan ekimen bat da, norabide hori egokia aurkitu. Parte-hartze handiagoa; enplegatzaileen-planen diseinuan, unibertsitate ikasketak eta tresnen hobekuntzan buruzko informazioa emateko, dauden lan-hobeto ezagutzeak lagundu egingo luke. azterlan eta lan-merkatuko beharrak.
Hezkuntza-aukeren lan-merkatuaren premietara hobeto islatzen duen egin
Espainiako gazteak aurre egin behar diete prestakuntza trantsizio zaila. Ikasleen zuzenean pasatzen diren edo langabezia prestakuntza altuena da ELGE (Grafikoa 2 ), eta, horrenbestez, langabezia-tasa 35 % graduko tituludun berriak eta gazteen artean batez bestekoa baino handiagoa 15 eta 29 ez dut, ez eta prestakuntza jasotzen ez aztertzen, lan egiten.
Gazteen artean ez etortzean biltzen diren kualifikazioak eta lan-merkatuaren premiak esplikatzen duen faktore bat hasia da gazteen integrazioa espainian egin zen lan-merkatuanGertu. 40 arteko gazteen% 15 eta 34 urte diote bere hezkuntza-maila ez die lagundu bere oraingo lana tasa altuenak, europar batasunaren (Eurostat, 2016 6 ). Hona hemen, besteak beste, goi-mailako bigarren hezkuntzako ikasketak gainditu tasa-eko graduatuen, desorekaren, askoz handiagoa da graduatuak honako programak egiteko orokorrak egiteko kualifikazioen graduatuak honako programak profesionalak ( 51 , 9 gero,% 37 , 6 %) (Boto-garcía and Escalonilla, 2022 7 ). Batzordeko plaza hutsak, manufaktura-industrian, informatika eta logistika, eta eragiketak eta logistika artean etengabe egon dira azken urteotan zail jokatu (Manpower Group, 2021 8 ; Manpower Group, 2022 9 Matrikula. Hala ere, prestakuntza-aukerak profesional tekniko baxua izaten jarraitzen du, eta, eta proportzioa zaintzen ditu ikastaroak unibertsitateko graduatuak zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematika-atzean bere homologo elgeren batezbestekoa baino askoz txikiagoa duten emakumeentzat gizonentzat. Eskasia prestakuntza duten pertsonen ingeniaritza eta teknologia, bereziki dagokionez, elektronika, informatika eta oinarrizko gaitasun eta, batez bestekoaren gainetik dago (elga) (Elge, 2021 10 )
Iturria: Arrazoia, Luu and Abendschein ( 2021 ) Labour market transitions across OECD countries: Stylised facts
Garapen hobea eta eraberritzeko hezkuntza eta lanbide-heziketa (EFP) gutxitzen lagundu dezake gazteen langabezia-tasak garaiaz aurreko eskola-uztea eta dira gazteei hezkuntza-lanaZentzu horretan, baina espainiak eragin positiboa izan da azken urteetan. Alde batetik, espainia gertu esleitu 748 milioi euro baino gehiago sortzeko 330 . 000 EFP-plaza berriak ere barruan hartutako konpromisoak, berreskuratze planeko geroztik eraldatu eta Erresilientzia 2020 Beste alde batetik, legeak lanbide-heziketako Organikoa. 2022 helburua da sustatzea, modernizatzeko eta erakargarriagoa izan dadin, ereduaren inspirazio-iturri lanbide heziketa. País Vasco Bakar bat sortu du sistema integratua hartu beharrean; izan ere gaur egungo nahi da eta bi bide independenteak lanbide heziketa guztiaren baino gehiago izatea, Hirugarren duala. 130 enpresa sartu dira aliantza adierazten zuen, eta lanbide-prestakuntzarako protokoloa sinatu da bost enpresa teknologikoen herrialdeko garrantzitsuenetako bat sortzeko Hub Teknologikoa lanbide prestakuntza.
Ahalegin horien Arrakasta, hein handi batean, lege berriaren inplementazioa eta arrakastaz aurre egiteko erronka prestakuntza bermatu gisa behar adina irakasle berrien kasuan, eskumenak, sarraraztea eskaintzeko prestakuntza eta ikasle gehiagok enpresa plaza erakartzea.
Enpresa txikiak gehiago inplikatzea prestakuntza duala, oso garrantzitsua da; izan ere, herrian, eta gaur egun batez ere enpresa handiak parte hartzen dutenak EFP duala.Prestakuntza-simulazioak coste-beneficio aprendiz espainian erakusten dutenez, sektorea edozein dela ere, ekonomia edo duten okupazioa, enpresa oso txikiak izaten dituzte, eta ondoren ere onurak kostuak altuenetakoa. izan ere, kontuan hartu prestakuntza ematen dien aprendiz (Mühlemann and Wolter, 2015 11 ). Sentsibilizazio-kanpainak partehartzea sustatzeko enpresa txiki eta ertainei (ete) - esaterako, duela gutxi egindako dira EFP duala du merkataritza, lagungarriak izan daitezke. ete Gehiago erakartzeko lanbide heziketako sisteman enpresen arteko lankidetza sustatuko da, eta administrazio-kargak, irakasleen praktika eskaintzeko edo compartir jarraiki lege berriaren arabera, lanbide heziketa.
Hezkuntza-trantsizioa lan ere hobe dezake, enpresek titulu eta goi-mailako ikasketa-planak diseinatzea bultzatzen dituen zenbait elgeko herrialdeKasuan aurrera egin da duela gutxi. EFP norabide horretan. Lege berriak sustatu nahi enpresek funtsezko papera gaitasunen definizioa dauden lanbide kualifikazioen katalogo nazionala. Baina unibertsitate, enpresa-sektoreak oso gutxi ematen ditu diseinuari eta eguneratzea, unibertsitate-titulu eta la ley de reforma del martxoan onartutako unibertsitate-sistema 2023 egoera hori ez da aldatzen. Aitzitik, Danimarka, unibertsitateen legean adierazten duenez, aholkatzea, akreditazioari buruzko, unibertsitateko behar enplegatzaileentzako diru-kalitatea ebaluatzeko ikasketa planak eta programak berriak diseinatzean. Portugalen, eskolak politécnicas programak diseinatzen, ziklo laburreko parte diren teknikarien eta enplegatzaileentzako diru-eskasia ikasleen EFP-kopurua handitzea. goi-mailako hezkuntza-maila. Ekimen bat baino gehiago zabaldu liteke Espainiako eskualde da, baina, Estrategia Unibertsitatea + enpresa. País Vasco hobetu nahi duen, unibertsitateen arteko lotura baten bidez eta enpresa-sektoreak barne hartzen dituen unibertsitate-hezkuntza enpresetan prestakuntza, artikulazioa hezkuntza proiektu bateratuak eta ezagutza transferitzea, eta klusterrak gaien gaineko eta zentro.
Azkenik, bete behar diren aldaketak aurre egiten dien lan-merkatuan digitalizazio handiagoa eta ekonomia baterantz trantsizioa berdeago erabilgarria da, egokitasuna ebaluatzea, aldian-aldian curriculumak unibertsitateko eta lanbide-heziketako, eta lan-merkatuaren beharren arabera eguneratzea. Adibide baliagarri bat da, bi edo hiru ariketak egiten ari den finlandiako aurre-hartze urtero eskumenak, sektoreka, ministerio arteko lankidetza, lan-merkatuko erakunde, ikerketa-institutu goi-mailako hezkuntza erakundeetako eta EFP, eta interesa duten beste alderdi batzuk. Espainian, eskualde mailan antzeko ekimenak izan litezke emuladas a eskala handiena izan dira. adibidez, unibertsitate sistemaren kalitaterako Agentzia Cataluña (AQU Catalunya) aldizka argitaratzen ditu garrantziari buruzko datuak eta informazioa lortzeko azterketetan lan-merkatuaren barne, tituludunen lan-munduratzearen iritzia eta enpresaburuen eskumenei buruzko tituludun berriek, laguntza eta kalitate-agentziak beste autonomia-erkidegoekin ebaluazioa sustatzea laneratzeko tituludunak. Andalucía Zuzendaritza, ebaluatu eta egiaztatzeko (DEBA) egokitzea ebaluatzen du ikasketa-planen lan-merkatuaren eskaera desberdinei egokitutako orduan nazio-mailan, titulazio berriztatzea. 2022 espainiako kalitatea ebaluatu eta egiaztatzeko agentzia nazionalak (ANECA) proiektua martxan jarri zuen unibertsitate autoebaluazio-esparru bat sustatzeko enpleguari buruzko eta enplegagarritasuna (ezagutza, Andaluziako Agentzia 2021 12 ) (ANECA, 2021 13 ) (ELGE, 2023 14 )
Trantsizio-ekonomia gehiago berdea aurkeztu, baina, gainera, erronka gazteentzako. elgen dauden herrialdeek, poluitzen ez duten enplegu-eskaria baino enplegu-mailetan, eta sektore horietako soldata-prima bat inguru ordaintzen duten enpleguen lan berdeak 20 enplegu poluitzaileen%; izan ere, maila gorenetan ere lotzen dira kalifikazio eta esperientzia. Trebetasunak STEM dira eta gehiago eskatzen “ enplegu berdeak ”. “ enplegu berdeak eskari handiena Duten industriek ” barne hartzen fabrikatzea, eraikuntza eta jarduera profesional, zientifiko eta teknikoak. Eskumenak handitzea STEM du lehentasuna izan beharko luke, emakumeen artean batez ere; izan ere, enpleguaren emakumeek ordezkaritza txikiaAhaleginak oinarritu behar dute. ikaskuntza ere.
Bestetik, eta horren inguruan trebetasun digitalak 64 pertsonen% espainian, gutxienez, oinarrizko gaitasun digitalak ebko batez bestekoarekin. 54 . Hala ere, IKT espezialistak proportzioa% handiagoa dela, langile, baja 4 , 1 ebko batezbestekoa% 4 , 5 genero-aldea%,, oso gutxi bosten batek espezialisten IKT emakumeak dira (europako batzordea, 2022 15 ).
Aholkularitza profesionala ematea
Batxilergoko ikasle askok erabakitzen dute unibertsitateko karrerak eta lanbide heziketako ez etorkizun oneko enplegu (Grafikoa 3 ) edo betetzen amaitzen ari diren. gainera, enplegu sobrecalificados gutxi izan arren, lan-merkatuan duten profesionalak lotutako trebetasun zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematika, matrikula heziketarako aukerak profesional tekniko baxua izaten jarraitzen du.
Iturria: ein.
Enplegurako aukerak hobeto aholku profesionala, buruzko informazio zehatza emanez eta soldatak-arloaren arabera azterketa egiteko, erabakitzeko gazteei laguntzea, eta, hala, kualifikazioen eta lanbide eskolaren desoreken trantsizioa erraztea.Esperientziak erakusten du, lehenago hasten den aholkularitza ematen den funtsezko puntuetako bat trantsizio-hezkuntza-prozesuan eta pertsonalizatua du aukera gehiago da arrakasta izatea (Musset and Mytna Kurekova, 2018 17 18 ). Adibidez, erresuma batuan, “ the Future ” hezkuntza ongintzazko erakunde Inspiring horrelako hitzaldiak antolatzen laguntzen du eskola (Elge, ag 19 19
19 ).
21 ), hala nola gazteak, langile migratzaileak edo hezkuntza maila apala. era berean, beharrezkoa litzateke nahikoa izango kontseilari enplegu zerbitzu publikoan, baina ez zen halakorik gertatu orain, eta ongi trebatutako dauden orientatzeko eskatzaileei enplegu eskaintzak eta politikak eraginkortasunez lortzeko egoera, alegia, egokituta.
Laguntza eta langabeentzako prestakuntza ere urriak dira. Oso Erabilgarria Izango Litzateke jarraitu beste herrialde batzuetan, Elga eta tresna digitalen erabilera areagotzea lantzea ahalbidetu dezaten identifikatzeko beharrezko lanbide-profil pertsonalizatuen nortzuk diren enplegu eskatzaileak bihurtzeko arriskua, iraupen luzeko langabetuen babestu enplegu-bilaketa lehentasuna eta trebakuntza-beharrak identifikatzea (Elge, 2021 10 ). Horrek bereziki luke izango dituzte ikasketak zailtasunak.
Fuente: Eurostat.
Oharra: 2018 Zeelanda berria egiteko. elge ( 2022 ), Iturria: OCDE ( 2022 ), Estatistiketarako lan-merkatuaren programak.
Iturria: lan-merkatuaren programei buruzko Datu-basea (elga)
22 ).
23 ; Levy-Yeyati Montané and Sartorio,, 2019 24 25 ) Parte hartzen duten programak, enplegu-emaileek (Datta et al., 2018 26 27 28 29 30
Aukerak hobetzea negozio bat irekitzeko
32
Frogatu denez, heziketa ekintzailea da enpresa-arrakastaren eskolan predictor-ak (Berrone et al., 2014 33 ) emaitza hobeak eta lan-merkatuan (Charney and Libecap, 2000 34 ). 32 35 ). Horrek adierazten du hondarrek, hobetu behar den gaitasun eta trebetasunak irakaskuntza enpresa lehen etapetan hezkuntza. espainiako bankua eta balore merkatuaren batzorde nazionalak (CNMV) martxan jarri 2008 plan batzuk finantza heziketako, lagundu duten finantza-hezkuntza hezkuntza-curriculumean sartzea hezkuntza lege berriaren (LOMLOE). Gobernuaren helburua da trebetasunak indartzea ekintzailetza hezkuntza-sistema osoan, ekintzailetzako gaitasunak zati integral bat ikasketa-planak hezkuntza-maila guztietan. Espainia eta danimarkako adibidea jarraitu ahal izango luke, eta, batik bat agentzia zentralizatua ahaleginak koordinatzea, irakasleen prestakuntza eta garapen material pedagogikoa.
Ekintzailetza-sareak ere eskain ditzakete, besteak beste, gazteei aukeretan sartzeko. Oro har, gazteek ez dute nahikoa esperientzia lan merkatura sare profesionalak sortzeko. Ditzakete sareek finantzaketarako sarbidea erraztea du, kide komertzial eta bezeroei, bai eta produktu berriak ikasi eta garatzen laguntzea, enpresa-jarduera (OCDE/Europako batzordea, 2020 37 ). Espainian, eskualdeko programak sustatzea gazteen artean ekintzailetza-sareak hainbat laguntzen dute (Elge, 2023 3 ). Ekimen horiek ugaltzeko litezke beste eskualde batzuetan laguntza publikoarekin azaldu beharko lukete handia gazteen parte-hartzea sustatzea (OECD/European Commission, 2020 37 ).
Finantza-laguntza ere izan behar duela iritsi ahal izan zuten.
Espainian, hauek gabe berme dute enpresa gazte eta berritzaileak horretara iristeko zailtasunak banku-maileguak, arrisku-kapitaleko eta mugatua da, eta enpresetan kontzentratzen da garapen-fase aurreratuak (elge, 2021 10 ) Inguruan. 70 hasierako kapitalaren% hurbileko inguruneko bidezkoa ekintzailearen aurrezte pertsonalak eta ekarpenak direla-eta, senide eta lagunekin eta margen zabala dago datorren finantziazioa handitzeko programa publikoen inbertitzen dutenak, ángeles eta crowdfunding, batez ere enpresa gehienek hasierako kapitala askorik behar (ekintzailetza, Espainiako behatokia 2022 32 ).
Gazteek ekintzaile espainiarrei sar daitezke, baina hainbat laguntza-programa publiko hauek ez dira aski edo ez direla ongi bideratzen. Langile autonomoek eska dezakete, gizarte segurantzaren kotizazio-tasa finkoa edo murriztu, lehen bi urteetan, eta jarduera beherako gizonen 30 urtetik beherako emakumezkoak, edo 35 bat eska daiteke, deskontu gehigarria 30 . Enpresa nazionalak (% Berrikuntza (ENISA) bermea ematen funtsak. ez ekintzaile gazteentzat proiektu berritzaileak dituzten Zenbatekoen artean egon behar dute mailegatu digutela. 25 000 EUR eta 75 000 EUR. Hala ere, 70 hasita dauden enpresen% 2021 baino gutxiago requirieron 30 000 EUR, hasierako kapitala, gutxieneko kopuru bat eskatu behar 25 000 Kanpoan utz daiteke requerirían kapital apalago bat duten ekintzaileen euro hasteko. gainera, Gazte Bermea Plus Plana 2021 - 2027 Lan Duina-gazteentzako ekintzailetza sustatzeko mikrokredituak ere bidez aholkularitza-zerbitzuak, aholkularitza eta espazio fisikoak.
3 OECD ( 2023 ), OECD Economic Surveys: Spain 2023 , Elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 5 b 50 cc 51 -.
4 Banco de españa ( 2020 ), Etxebizitza-merkatuak espainian artean 2014 eta 2019 .
5 OECD ( 2023 ), Education at a Glance 2023 : OECD Indicators, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 /e 13 bef 63 -.
6 Eurostat ( 2016 ), Employed persons by sex, age, educational attainment level, work experience while studying and match between education and job (lfso_ 16 oklev).
7 Boto-garcía, D. eta M. Escalonilla ( 2022 ), “University education, mismatched jobs: are there gender differences in the drivers of overeducation?”, Econ Polit, Vol. 39 , adibidez, 861 – 902 ,https :// doi.org/ 10 . 1007 /s 40888 - 022 - 00270 -eta.
8 Manpower Group ( 2021 ), ManpowerGroup Employment Outlook Survey Q 3 2021 . Spain Results, https :// go.manpowergroup.com/hubfs/Talent% 20 % Shortage 202022 /MPG _ 2022 _ TS _ Infographic-Spain.pdf.
9 Manpower Group ( 2022 ), Spain ’ s 2022 Talent Shortage, https :// go.manpowergroup.com/hubfs/Talent% 20 % Shortage 202022 /MPG _ 2022 _ TS _ Infographic-Spain.pdf.
10 OECD ( 2021 ), OECD Economic Surveys: Spain 2021 , Elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 79 eta 92 d 88 -.
11 Mühlemann, S. and S. Wolter ( 2015 ), Apprenticeship training in Spain – a cost-effective model for firms?, Bertelsmann Stiftung and Fundación Bertelsmann.
12 Andaluziako agentzia ezagutzaren ( 2021 ), Andaluziako Agentzia del Conocimiento: Jardueren Memoria 2020 ,https :// deva.aac.es/halaber/files/deba/txostenak/memoriak/memoria 2020 .pdf? v = 2023121154719 .
13 ANECA ( 2021 ), Marco para la autoebaluazioa unibertsitateak alorrean: enplegu eta enplegagarritasuna hobetzeko eta, bere ikasketak amaitu dituztenen egresadas https :// www.aneca.es/documents/ 20123 / 134274 Enplegagarritasuna/INFORME _ _ 210908 .pdf/ 8 ff 2 c 48 a- 87 ef-b 34 a- 12 a 2 -ce 26 a 1 af 2 b 6 eta? t = 1669106818753 .
14 OECD ( 2023 ), Tokiko Economic Development and Job Creation 2023 : Bridging the Great Banatzen Green, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 21 db 61 c 1 -.
15 Europako Batzordea ( 2022 ), The Digital Economy and Society Index 2022 - Spain, https :// digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/countries-digitisation-performance.
16 OECD ( 2019 ), PISA 2018 Emaitzak (Volume II): Where All Students Can Succeed, PISA, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 /b 5 fd 1 b 8 f-en.
17 Musset, P. and L. Mytna Kurekova ( 2018 ), “Working it out: Career Guidance and Employer Engagement”, OECD Education Working Papers, No. 175 , Elge Publishing, Paris, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 51 c 9 d 18 d-en.
18 Covacevich, C. et al. ( 2021 ), Indicators of teenage career readiness: An analysis of longitudinal data from eight countries, OECD Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 /cec 854 f 8 -.
19 OECD (ag), OECD Career Readiness project-ekin. Examples of practice, https :// www.oecd.org/education/career-readiness/examples-of-practice/.
20 OECD ( 2022 ), Egoera horretan for receiving unemployment benefits Activity-related eligibility. Emaitzak 2022 , Elge Publishing, https :// www.oecd.org/els/soc/ benefits-and-wages/Activity-related% 20 % eligibility 20 % egoera 202022 .pdf.
21 AGINTARITZA ( 2020 ), Spending review: phase II - Hiring incentives, https :// www.airef.es/en/document-center/studies-document-center/hiring-incentives-study/.
22 OECD ( 2022 ), Impact evaluation of the digital tool for employment counsellors in Spain: SEND@. Report on the design and implementation of an impact evaluation of the digital counselling tool for Spain’s public employment services.
23 Vezza, E. ( 2021 ), Gazteentzako enplegu Programak berresteko agenda publiko pospandemia COVID--zeregina. 19 , CEPAL.
24 Levy-Yeyati, E., M. Montané and L. Sartorio ( 2019 ), What Works for Aktibatu Labour Market Policies?.
25 Kluve, J. et al. ( 2019 ), “Do youth employment programs improve labor market outcomes? A quantitative review”, World Development, Vol. 114 /C, adibidez, 237 - 253 .
26 Datta, N. et al. ( 2018 ), Integrated Youth Employment Programs. A Stocktake of Evidence on What Works in Youth Employment programs, World Bank.
27 Weidenkaff, F. and M. Witterekin ( 2021 ), From school to business: Policy support to youth entrepreneurship and self-employment, International Labour Office.
28 Escudero, V. et al. ( 2019 ), “Active Labour Market Programmes in Latin America and the Caribbean: Evidence from a Meta-Analysis,”, The Journal of Development Studies, Vol. 55 / 12 , adibidez, 2644 - 2661 ,https :// doi.org/ 10 . 1080 / 00220388 . 2 .
29 de la Rica, S., D. Martínez de Lafuente and I. Lizarraga (), Inpaktu-ebaluazioa, honako alokairu-diru-laguntzen programa gazteentzat Lehen Aukera ”, “ ISEAK.
30 Rebollo-Sanz, Y. and J. García Pérez ( 2021 ), Evaluación de Impacto de enplegu-politika aktiboak.
31 ELGE/Europako Batzordea ( 2021 ), The Missing Entrepreneurs 2021 : Policies for Barne Entrepreneurship and Self-Employment, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 71 b 7 a 9 bb-en.
32 Espainiako Ekintzailetza behatokia ( 2022 ) Global Entrepreneurship Monitor, GEM Txostena Espainiako. 2021 - 2022 Unibertsitateko., Ed. Cantabria .
33 Berrone, P. et al. ( 2014 ), “Determinants of Performance in Micro-Business”, Journal of Small Business Management, Vol. 52 / 3 , adibidez, 477 - 500 .
34 Charney, A. and G. Libecap ( 2000 ), Impact of entrepreneurship education: insight.
35 Banco de españa ( 2016 ), Finantza-Eskumenak inkesta.
36 OECD ( 2020 ), PISA 2018 Emaitzak (Volume IV): Are Students Smart about Money?, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 48 bde 1 ba-en.
37 ELGE/Europako Batzordea ( 2020 ), Policy brief on berriki egindako developments in youth entrepreneurship, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 5 f 5 c 9 b 4 e-en.
3 Ondorioak.
Gazteek espainian bakarra ere izan dira orain dela hamarkada zaila bat lan merkatuan sartzeko, langabezia-tasa handiko oso maiz gertatzen da, eta enpleguaren izango dituen aukerak ziurtagiria jaso duten lanbide-orientazioa. lan indartuz, ikasketen zehar eta, dagokion lan-merkatuaren eskariei cercanamente gehiago hezkuntza-eskaintza, bereziki, eteen arteko lankidetza sustatuz taldekideekin aprendizen prestakuntza eskaintzeko ikasleei eta sektore pribatuak parte-hartzea egitea unibertsitateko curriculumak. Enplegu zerbitzu publikoren baten finantzatutako ongi konektatuta eta hobeto eta toki-enpresa erakundeekin ere funtsezkoa da, gazte langabetuen kopurua gehiago hartzea. gazteen artean Ekintzailetza bultzatzeko ordezko gisa, finantza-laguntza-politikak ezarri behar da soldatapeko enplegua, hezkuntza eta mugatuen ekintzaile izateko, zailtasun eta kualifikazio emandako finantziazioa lortzeko.
4 Erreferentziak.
Andaluziako agentzia ezagutzaren ( 2021 ), Andaluziako Agentzia del Conocimiento: Jardueren Memoria 2020 ,https :// deva.aac.es/halaber/files/deba/txostenak/memoriak/memoria 2020 .pdf? v = 2023121154719 . [ 12 ]
AGINTARITZA ( 2020 ), Spending review: phase II - Hiring incentives, https :// www.airef.es/en/document-center/studies-document-center/hiring-incentives-study/. [ 21 ]
ANECA ( 2021 ), Marco para la autoebaluazioa unibertsitateak alorrean: enplegu eta enplegagarritasuna hobetzeko eta, bere ikasketak amaitu dituztenen egresadas https :// www.aneca.es/documents/ 20123 / 134274 Enplegagarritasuna/INFORME _ _ 210908 .pdf/ 8 ff 2 c 48 a- 87 ef-b 34 a- 12 a 2 -ce 26 a 1 af 2 b 6 eta? t = 1669106818753 . [ 13 ]
Banco de españa ( 2016 ), Finantza-Eskumenak [inkesta. 35 ]
Banco de españa ( 2020 ), Etxebizitza-merkatuak espainian artean 2014 eta 2019 . [ 4 ]
Berrone, P. et al. ( 2014 ), “Determinants of Performance in Micro-Business”, Journal of Small Business Management, Vol. 52 / 3 , adibidez, 477 - 500 . [ 33 ]
Boto-garcía, D. eta M. Escalonilla ( 2022 ), “University education, mismatched jobs: are there gender differences in the drivers of overeducation?”, Econ Polit, Vol. 39 , adibidez, 861 – 902 ,https :// doi.org/ 10 . 1007 /s 40888 - 022 - 00270 -eta. [ 7 ]
Charney, A. and G. Libecap ( 2000 ), Impact of entrepreneurship education: insight. [ 34 ]
Europako Batzordea ( 2022 ), The Digital Economy and Society Index 2022 - Spain, https :// digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/countries-digitisation-performance. [ 15 ]
Covacevich, C. et al. ( 2021 ), Indicators of teenage career readiness: An analysis of longitudinal data from eight countries, OECD Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 /cec 854 f 8 -. [ 18 ]
Datta, N. et al. ( 2018 ), Integrated Youth Employment Programs. A Stocktake of Evidence on What Works in Youth Employment programs, World Bank. [ 26 ]
de la Rica, S., D. Martínez de Lafuente and I. Lizarraga (), Inpaktu-ebaluazioa, honako alokairu-diru-laguntzen programa gazteentzat Lehen Aukera ”, “ ISEAK. []
Escudero, V. et al. ( 2019 ), “Active Labour Market Programmes in Latin America and the Caribbean: Evidence from a Meta-Analysis,”, The Journal of Development Studies, Vol. 55 / 12 , adibidez, 2644 - 2661 ,https :// doi.org/ 10 . 1080 / 00220388 . 2 . [ 28 ]
Eurostat ( 2016 ), Employed persons by sex, age, educational attainment level, work experience while studying and match between education and job (lfso_ 16 oklev). [ 6 ]
INE ( 2022 ), Biztanleria aktiboaren inkesta, estatistikako institutu nazionala, . [ 1 ]
INJUVE ( 2021 ), Informe Juventud en españa 2020 , Gazteriaren institutua ministerioa, eskubide sozial eta Agenda 2030 . [ 2 ]
Kluve, J. et al. ( 2019 ), “Do youth employment programs improve labor market outcomes? A quantitative review”, World Development, Vol. 114 /C, adibidez, 237 - 253 . [ 25 ]
Levy-Yeyati, E., M. Montané and L. Sartorio ( 2019 ), What Works for Aktibatu Labour Market Policies. [? 24 ]
Manpower Group ( 2021 ), ManpowerGroup Employment Outlook Survey Q 3 2021 . Spain Results, https :// go.manpowergroup.com/hubfs/Talent% 20 % Shortage 202022 /MPG _ 2022 _ TS _ Infographic-Spain.pdf. [ 8 ]
Manpower Group ( 2022 ), Spain ’ s 2022 Talent Shortage, https :// go.manpowergroup.com/hubfs/Talent% 20 % Shortage 202022 /MPG _ 2022 _ TS _ Infographic-Spain.pdf. [ 9 ]
Mühlemann, S. and S. Wolter ( 2015 ), Apprenticeship training in Spain – a cost-effective model for firms?, Bertelsmann Stiftung and Fundación Bertelsmann. [ 11 ]
Musset, P. and L. Mytna Kurekova ( 2018 ), “Working it out: Career Guidance and Employer Engagement”, OECD Education Working Papers, No. 175 , Elge Publishing, Paris, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 51 c 9 d 18 d-en. [ 17 ]
Espainiako Ekintzailetza behatokia ( 2022 ) Global Entrepreneurship Monitor, GEM Txostena Espainiako. 2021 - 2022 Unibertsitateko., Ed. Cantabria . [ 32 ]
OECD ( 2019 ), PISA 2018 Emaitzak (Volume II): Where All Students Can Succeed, PISA, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 /b 5 fd 1 b 8 f-en. [ 16 ]
OECD ( 2020 ), PISA 2018 Emaitzak (Volume IV): Are Students Smart about Money?, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 48 bde 1 ba-en. [ 36 ]
OECD ( 2021 ), OECD Economic Surveys: Spain 2021 , Elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 79 eta 92 d 88 -. [ 10 ]
OECD ( 2022 ), Egoera horretan for receiving unemployment benefits Activity-related eligibility. Emaitzak 2022 , Elge Publishing, https :// www.oecd.org/els/soc/ benefits-and-wages/Activity-related% 20 % eligibility 20 % egoera 202022 .pdf. [ 20 ]
OECD ( 2022 ), Impact evaluation of the digital tool for employment counsellors in Spain: SEND@. Report on the design and implementation of an impact evaluation of the digital counselling tool for Spain’s public employment services. [ 22 ]
OECD ( 2023 ), Education at a Glance 2023 : OECD Indicators, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 /e 13 bef 63 -. [ 5 ]
OECD ( 2023 ), Tokiko Economic Development and Job Creation 2023 : Bridging the Great Banatzen Green, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 21 db 61 c 1 -. [ 14 ]
OECD ( 2023 ), OECD Economic Surveys: Spain 2023 , Elge Publishing, Hess zen, M., Bauknecht, J., Pink, S. ( 2018 ), ‘Working Hours Flexibility and Timing of Retirement: Findings from Europe’, Journal of Aging & Social Policy, Vol. 30 , Ez. 5 , adibidez, 478 - 494 .. [ 3 ]
OECD (ag), OECD Career Readiness project-ekin. Examples of practice, https :// www.oecd.org/education/career-readiness/examples-of-practice/. [ 19 ]
ELGE/Europako Batzordea ( 2020 ), Policy brief on berriki egindako developments in youth entrepreneurship, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 5 f 5 c 9 b 4 e-en. [ 37 ]
ELGE/Europako Batzordea ( 2021 ), The Missing Entrepreneurs 2021 : Policies for Barne Entrepreneurship and Self-Employment, elge Publishing, https :// doi.org/ 10 . 1787 / 71 b 7 a 9 bb-en. [ 31 ]
Rebollo-Sanz, Y. and J. García Pérez ( 2021 ), Evaluación de Impacto de enplegu-politika aktiboak. [ 30 ]
Vezza, E. ( 2021 ), Gazteentzako enplegu Programak berresteko agenda publiko pospandemia COVID--zeregina. 19 , CEPAL. [ 23 ]
Weidenkaff, F. and M. Witterekin ( 2021 ), From school to business: Policy support to youth entrepreneurship and self-employment, International Labour Office. [ 27 ]