Traducción automática
El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.
Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.
Carta de Serveis del Servei Publico d'Ocupació Estatal
-
Presentació
-
Organització i estructura del Servei Públic d'Ocupació Estatal
-
Serveis que Prestem
-
Drets dels ciutadans en relació amb el SEPE
-
Formes de participació
-
Compromisos de qualitat
-
Indicadors de qualitat
-
Mesures d'esmena en cas d'incompliment dels compromisos
-
Forma de presentar queixes i suggeriments
-
Mesures d'assegurament de la qualitat, la igualtat, la salut laboral, l'accessibilitat al servei i la protecció mediambiental
-
Mesures per facilitar l'accessibilitat als nostres serveis
-
Unitat responsable de la carta
-
Adreces i telèfons
-
Normativa reguladora dels serveis del SEPE
Presentació
Amb la publicació, en 2013 , de la primera Carta de Serveis, el Servei Públic d'Ocupació Estatal, va fer un pas més en el seu compromís amb la millora de la qualitat dels serveis que prestem.
Aquest compromís s'ha manifestat en els últims anys en el procés de modernització de la gestió, que unit a les millores resultants dels diagnòstics efectuats en totes les dependències perifèriques a través dels models de gestió de qualitat *EFQM i *EVAM, ha permès aconseguir assoliments evidents dirigits a la ciutadania: la prestació dels serveis a través de canals alternatius, electrònic i telefònic, l'organització de l'afluència d'usuaris a les oficines a través del sistema de cita prèvia i la millora dels processos i mitjos informàtics que han aportat agilitat i rapidesa a la gestió, han fet possible afrontar la major demanda de serveis de la nostra història, obtenint al seu torn millors resultats amb uns recursos humans i materials considerablement minvats.
Els compromisos de qualitat recollits en la primera Carta de Serveis, van tenir fidel reflex en els nostres objectius estratègics i operatius, de manera que l'esforç dirigit de les persones que integren el Servei Públic d'Ocupació Estatal, ha permès millorar la majoria dels indicadors que incideixen de manera directa en la satisfacció dels usuaris.
La Carta de Serveis s'ha convertit en un important instrument de gestió interna i motor de la millora contínua del Servei Públic d'Ocupació Estatal, que exigeix una revisió periòdica de compromisos i continguts per a la seva adequació a la nova realitat de l'organisme i de la societat espanyola.
El Director General del Servei Públic d'Ocupació Estatal
Organització i estructura del Servei Públic d'Ocupació Estatal
El Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) és un organisme autònom adscrit, actualment, al Ministeri de Treball i Economia Social. Es constitueix i defineix com a tal en el del Reial decret Legislatiu 3 / 2015 , de 23 de octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Ocupació que ho reconeix com a integrant, al costat dels Serveis Públics d'Ocupació Autonòmics, del Sistema Nacional d'Ocupació, i la seva estructura es regula en el Reial decret 1383 / 2008 , de 2 de agost, pel qual s'aprova l'estructura orgànica i de participació institucional del Servei Públic d'Ocupació Estatal. Per tant, el SEPE, que assumeix les funcions de l'extint Institut Nacional d'Ocupació (INEM) des de 2003 , forma part del Sistema Nacional d'Ocupació.
El Sistema Nacional d'Ocupació és el conjunt d'estructures, mesures i accions necessàries per promoure i desenvolupar la política d'ocupació, l'execució de la qual es configura descentralitzada i ajustada a les diferents realitats territorials. Els seus pilars bàsics són, per tant, el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) i els Serveis Públics d'Ocupació de les diferents comunitats autònomes, però en el si del Sistema Nacional d'Ocupació, es pretén reforçar la coordinació entre tots els agents que intervenen al mercat de treball.
El Servei Públic d'Ocupació Estatal és competent per gestionar les prestacions per desocupació, així com per desenvolupar, ordenar i fer el seguiment dels programes i mesures de les polítiques d'ocupació i coordinar la xarxa territorial.
D'altra banda, els Serveis d'Ocupació Autonòmics són competents per gestionar l'atenció a persones aturades o ocupades i a les empreses.
La xarxa es completa amb un ampli conjunt d'institucions i entitats que col·laboren amb els Serveis Públics d'Ocupació en la prestació dels serveis de polítiques d'activació per a l'ocupació, tals com a agències de col·locació, centres i entitats de formació, Corporacions Locals, Organitzacions empresarials i sindicals, Organitzacions sense ànim de lucre i altres entitats col·laboradores. Els diversos programes d'ocupació i de formació que promou i coordina el Servei Públic d'Ocupació Estatal, es gestionen majoritàriament a través de les comunitats autònomes amb la implicació de diverses institucions i entitats.
La coordinació del Sistema Nacional d'Ocupació es durà a terme principalment a través dels següents instruments:
- L'Estratègia Espanyola de Suport Actiu per a l'Ocupació 2021 - 2024 (amb procés d'elaboració participativa amb les CCAA i els agents socials).
- Els Planes Anuals de Política d'Ocupació.
- El Sistema d'Informació dels Serveis Públics d'Ocupació.
Amb la nova Estratègia Espanyola de Suport Actiu per a l'Ocupació, en procés d'elaboració participativa amb les CCAA i els agents socials, es pretén impulsar les polítiques actives d'ocupació dins del marc de governança i cohesió del Sistema nacional d'Ocupació, amb un enfocament centrat en les persones i en les empreses, orientant-les cap a resultats avaluables, coherents amb la innovació i la sostenibilitat i recolzades en les capacitats i en la transformació digital dels Serveis Públics d'Ocupació.
Missió
Contribuir al desenvolupament de la política d'ocupació, gestionar el sistema de protecció per desocupació i garantir la informació sobre el mercat de treball per aconseguir la inserció i permanència al mercat laboral dels treballadors i la millora del capital humà de les empreses, amb la col·laboració dels Serveis Públics d'Ocupació Autonòmics i altres agents de l'àmbit laboral.
Visió
Aconseguir l'excel·lència en la gestió dels nostres serveis a la ciutadania, aprofitant les noves tecnologies, i liderar la contribució del Sistema Nacional d'Ocupació per incrementar la qualitat del mercat de treball.
Valors
Per complir amb els serveis que tenim encomanats i aconseguir aconseguir la nostra visió com a organisme excel·lent i de referència en la prestació d'aquests serveis, ens regim pels següents principis:
- Cultura de servei a la ciutadania.
- Capacitat innovadora.
- Transparència.
- Col·laboració amb els altres agents del mercat laboral.
- Compromís amb el personal de l'organització.
- Qualitat en la gestió.
Funcions
Les nostres principals funcions són:
- Planificar i impulsar propostes de polítiques d'ocupació centrades en les necessitats de les persones i de les empreses: orientació professional mitjançant itineraris individuals i personalitzats, formació professional per a l'ocupació, programes de foment de l'ocupació, etc.
- Gestionar i controlar les prestacions per desocupació, fent efectiu el dret de les persones aturades a protecció.
- Realitzar recerques, estudis i anàlisis, d'àmbit estatal i provincial, sobre la situació del mercat de treball i les mesures per millorar-ho.
Aquestes funcions són realitzades per oferir un servei àgil de forma proactiva, amb anticipació a les noves necessitats i ajustat a aquestes.
Estructura territorial i orgànica
El SEPE està compost per:
- Serveis Centrals.
- Una xarxa territorial composta per:
- 17 Coordinacions Territorials.
- 52 Adreces Provincials.
- Una àmplia xarxa d'Oficines de Prestacions, distribuïdes per les 50 províncies, Ceuta i Melilla, des de les quals es gestionen de forma presencial, les prestacions per desocupació, i que es comparteixen físicament amb els Serveis Públics d'Ocupació de les comunitats autònomes. Les oficines de Ceuta i Melilla també assumeixen les gestions d'ocupació i formació.
L'estructura orgànica i de participació institucional del Servei Públic d'Ocupació Estatal és la que es detalla en el següent gràfic:
Segons el Reial decret 1383 / 2008 , de 1 de agost, pel qual s'aprova l'estructura orgànica i de participació institucional del Servei Públic d'Ocupació Estatal, aquests òrgans són:
- El Consell General. Es compon de vint-i-quatre membres, amb representació paritària de l'Administració Pública, les organitzacions empresarials i les organitzacions sindicals que ostentin representació institucional davant organismes de caràcter estatal.
- La Comissió Executiva Central. Es compon de 12 membres, amb representació paritària de l'Administració General de l'Estat, les organitzacions empresarials i les organitzacions sindicals que formen part del Consell General.
- Les Comissions Executives Territorials. D'àmbit autonòmic, són els òrgans territorials de participació institucional en el Servei Públic d'Ocupació Estatal. Es componen de 18 membres, amb representació paritària del Servei Públic d'Ocupació Estatal, les organitzacions empresarials i les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal.
Serveis que Prestem
Informació
Informació general i assistència personalitzada sobre requisits per a l'obtenció de prestacions i subsidis per desocupació, a més en format electrònic s'informa sobre ofertes laborals públiques i privades (www.empleate.gob.es), mesures de formació professional per a l'ocupació i altres mesures per a la qualificació professional, incentius i mitjans disponibles per al foment de la contractació i ajudes a les iniciatives emprenedores, altres relacionades amb les funcions pròpies del SEPE (www.sepe.es), i com a Oficina Nacional de Coordinació de la xarxa europea EURES, proporcionem informació sobre el mercat laboral europeu i les condicions de vida i treball en altres països.
Informació institucional: estadístiques sobre moviment laboral registrat, contractació i prestacions per desocupació i informació sobre la situació i tendències del mercat de treball, elaborada per l'Observatori de les Ocupacions.
Gestió
En funció del col·lectiu al que es dirigeixen podem distingir:
Serveis per als ciutadans
- Tramitar i pagar:
- Prestacions per desocupació contributives.
- Subsidis per desocupació.
- Renda Activa d'Inserció (RAI).
- Subsidi per desocupació agrària i Renda Agrària ( Andalucía i Extremadura ).
- Subsidi extraordinari per desocupació (SIGUEU).
- Tramitar i pagar l'abonament acumulat de la prestació per desocupació: Abonament acumulat i anticipat de la prestació contributiva per a la tornada al país d'origen (*APRE).
- Inscripció en ofertes d'ocupació i facilitar la cerca d'ofertes d'ocupació i la inclusió de curriculum vitae per afavorir la mobilitat territorial, a través del Portal Únic d'Ocupació, “Empra't” i de l'espai Xarxa EURES(Xarxa de serveis d'ocupació europeus), de la nostra web.
- Expedir certificats de percepció de prestacions.
- Obtenció del registre CL@VE para identificació i signatura electrònica en tràmits amb l'Administració en les oficines de prestacions del SEPE, Adreces Provincials i Serveis Centrals.
- Suport telefònic per a la gestió dels nostres serveis electrònics.
Serveis per a emprenedors
- Tramitar i pagar l'abonament acumulat de la prestació per desocupació: Capitalització (o pagament únic) per al foment de l'ocupació autònoma.
Serveis per a joves
- Inscripció en el Registre del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.
- Servei d'Informació i Suport telefònic.
Serveis per a les empreses
- Inscribir entidades de formación para la impartición de acciones formativas en el ámbito de gestión del Servicio Público de Empleo Estatal.
- Informació General sobre les Agències de Col·locació, així com la Gestió de l'activitat que realitzen les Agències que operen en tot l'Estat.
- Oferir un espai lliure i gratuït per publicar les seves ofertes d'ocupació, així com la cerca de professionals a través de la nostra web al Portal Únic d'Ocupació.
- Facilitar la contractació de treballadors extracomunitaris utilitzant el Catàleg d'Ocupacions de Difícil Cobertura.
- Registrar contractes de Treballadors Autònoms Econòmicament Depenents (*TAED).
- Facilitar la comunicació per via electrònica de la contractació laboral a través de l'aplicació *Contrat@ que dona suport a empreses per complir les seves obligacions, sol·licitar l'alta i modificacions i adjuntar documentació a través d'aquesta aplicació.
- Facilitar la comunicació per via electrònica dels certificats d'empresa i comunicació de períodes d'activitat dels treballadors fixos discontinus o afectats per una suspensió de contracte o reducció de jornada mitjançant un procediment de Regulació d'Ocupació a través de l'aplicació *Certific@ 2 que dona suport a empreses per complir les seves obligacions.
- Autoritzar a empreses amb més de 50 treballadors, mitjançant certificats d'excepcionalitat, l'adopció de mesures alternatives al compliment de la quota de reserva de el 2 % en favor de persones amb discapacitat, quan l'empresa disposi de centres de treball en més d'una comunitat autònoma i la plantilla de la qual no aconsegueixi el % 85 del total de la plantilla en una sola comunitat autònoma.
- Gestionar la formació professional per a l'ocupació d'àmbit nacional en col·laboració amb la Fundació Estatal per a la Formació en l'Ocupació.
Serveis per a les administracions públiques i entitats sense ànim de lucre
- Registrar i donar difusió a les administracions públiques i entitats sense ànim de lucre que, després de sol·licitar ser membres o socis d'EURES Espanya, hagin estat autoritzades pel Servei Públic d'Ocupació on tinguin la seva seu social.
- Concedir subvencions en l'àmbit de la col·laboració amb òrgans de l'Administració de l'Estat i institucions sense ànim de lucre que contractin a aturats per realitzar obres i serveis d'interès general i social.
- Gestionar la concessió de subvencions a Corporacions Locals del Programa de Foment d'Ocupació Agrària.
- Concedir subvencions per a l'engegada dels programes d'Escoles Taller, Cases d'Ofici i Tallers d'Ocupació en l'àmbit de gestió del Servei Públic d'Ocupació Estatal.
- Gestionar les accions de Formació Professional per a l'ocupació, vinculades al Catàleg d'Especialitats Formatives no vinculades a certificats de professionalitat en iniciatives d'oferta, formació programada per les empreses, formació en alternança, formació dirigida a personal militar de tropa i *marinería, així com a persones en situació de privació de llibertat.
- Mantenir una base de dades generada i compartida per tots els Serveis Públics d'Ocupació per a la formació i intermediació laboral.
- Obtenció de certificats de percepció de prestacions.
- Com a Oficina Nacional de Coordinació de la xarxa europea EURES, proporcionar informació sobre el mercat laboral europeu i les condicions de vida i treball en altres països.
A les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melillaprestem també els serveis relacionats amb l'ocupació i la formació ja que, en aquestes ciutats, no està transferida la gestió de les polítiques actives d'ocupació. Són els següents:
- Realitzar les inscripcions dels demandants d'ocupació.
- Orientació: Disseny i elaboració d'itineraris personalitzats d'ocupació i orientació sobre l'ocupació i l'autoocupació.
- Intermediació laboral: Gestió de les demandes i ofertes d'ocupació, tant a Espanya com en la resta de països europeus.
- Formació:
- Oferir accions formatives no vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat.
- Formació en alternança amb l'ocupació a través de les Escoles Taller i Cases d'Oficis i dels Tallers d'Ocupació.
- Inscriure i acreditar centres de formació: gestió dels processos d'acreditació i inscripció dels Centres i Entitats de Formació i del Registre Estatal de Centres i Entitats de Formació.
- Realitzar la gestió de les sol·licituds d'Autorització de l'Activitat Formativa dels contractes per a la formació i l'aprenentatge, així com el control i seguiment de la formació dels mateixos, i expedició dels certificats i diplomes corresponents.
- Promoció de l'Ocupació:
- Informar i gestionar les ajudes i subvencions per fomentar l'ocupació de les persones amb discapacitat, inclosos els enclavaments laborals i les ajudes a l'ocupació estable, així com la integració laboral en centres especials d'ocupació.
- Autoritzar a empreses amb més de 50 treballadors, mitjançant certificats d'excepcionalitat, l'adopció de mesures alternatives al compliment de la quota de reserva de el 2 % en favor de persones amb discapacitat.
- Informar i gestionar les subvencions per al foment de la contractació d'aturats per corporacions locals, organismes públics i entitats sense ànim de lucre.
- Gestionar les subvencions a quotes de la Seguretat Social derivades de la capitalització de les prestacions per desocupació.
Canals de prestació dels serveis
Presencial
En les oficines de prestacions atendrem les seves sol·licituds d'informació i reconeixement de prestacions per desocupació.
Només en les oficines de Ceuta i Melilla es presten, a més, els serveis relacionats amb l'orientació, la intermediació laboral, la formació professional per a l'ocupació i altres polítiques actives d'ocupació, ja que en la resta del territori espanyol aquesta informació s'ofereix en les oficines dels Serveis Públics d'Ocupació de les Comunitats Autònomes, amb els quals es comparteix l'espai físic de les oficines.
Per ser atès de manera presencial en les oficines de prestacions del Servei Públic d'Ocupació Estatal haurà de disposar de cita prèvia, que podrà sol·licitar a través del servei telefònic o a través de la nostra web.
Telefònic
El servei telefònic es presta a través de tres nombres, als quals també es pot accedir a través de nombres fixos normals o diferenciats per província (veure apartat Adreces i Telèfons):
- Servei de Cita Prèvia: 91 273 83 84
- Serveis d'Atenció a Ciudadanos: 91 273 83 83
- Localitzar oficines.
- Sol·licitar certificats de percepció de prestacions.
- Servei de prestacions per desocupació: informació general, informació particular sobre prestacions per desocupació, sol·licitud de represa i compatibilitat de prestació contributiva, canvi de domiciliació bancària i comunicació de baixa de la prestació i de sortides a l'estranger.
- Ajuda per navegar o realitzar tràmits a les webs: www.sepe.es,Seu electrònica del SEPEiportal Empra't.
- Serveis d'Atenció a Empreses: 91 273 83 85 .
- Servei *Certific@ 2 de prestacions.
- Comunicació prèvia dels ETS.
- Servei *Contrat@ per a la comunicació de contractes per internet.
- Informació sobre el reconeixement oficial de l'experiència professional.
- Altes d'empreses, publicació d'ofertes i cerca de professionals (Portal “Empra't”).
- Ajuda per navegar o realitzar tràmits a la web.
Es poden consultar els nombres *provincializados corresponents a cada servei en l'apartat Adreces i Telèfons.
Electrònic
A través de la nostra Seu electrònica (https://sede.sepe.gob.es) poden realitzar-se els següents tràmits:
Persones
- Realitzar la sol·licitud i el reconeixement de la prestació contributiva.
- Sol·licitar la prestació contributiva i subsidis per desocupació.
- Obtenir certificats de prestacions.
- Sol·licitar Cita Prèvia per ser atès en les oficines del SEPE.
- Consultar dades i rebuts de les prestacions.
- Fer una simulació del càlcul de les prestacions.
- Realitzar la pròrroga semestral del subsidi per desocupació.
- Realitzar la declaració anual de rendes (per al subsidi de majors de 52 55 / anys).
- Modificar les dades bancàries.
- Comunicar les variacions de dades personals i rendes i dels membres de la unitat familiar.
- Donar de baixa les prestacions per desocupació.
- Realitzar el desistiment de sol·licituds presentades.
- Realitzar la verificació dels documents electrònics.
- Cerca d'ocupació.
- Tràmits de demanda (Solament per a Ceuta i Melilla).
- Sol·licitud de concessió de subvencions per a l'establiment de treballadors autònoms (Només per utilitzar pels treballadors ocupadors de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla).
- Ofertes d'ocupació dels Serveis Públics d'Ocupació.
- Consulta de dades de contractes d'un treballador.
- Registre de contractes de treballadors autònoms econòmicament depenents (*TAED).
- Cercador de cursos, certificats, especialitats i centres.
- Qüestionari de qualitat.
- Cercador de centres autoritzats per a contractes de formació i aprenentatge.
- Recursos d'alçada.
- Recursos extraordinaris de revisió.
- Queixes i suggeriments.
Empreses
- Comunicació de contractes laborals.
- Registre de contractes de treballadors autònoms econòmicament depenents (*TAED).
- Sol·licitud Telemàtica (*Contrat@).
Protecció desocupació-Certific@ 2
- *Certific@ 2 .
- Gestió i pagament de prestacions.
- Comunicació de Períodes d'Activitat.
- Comunicació de Certificats d'empresa.
- Comunicació d'altes inicials per expedients de regulació d'ocupació per ocupadors i ocupadores.
- Consulta de Certificats d'empresa per l'empresari o l'empresària.
- Control de l'activitat.
- Transmissió prèvia de dades sobre acomiadaments col·lectius, suspensió de la relació laboral i reducció de jornada, prevista en l'Ordre *ESS/ 982 / 2013 .
- Al·legacions: ETS amb beneficis.
- Solicitud colectiva de prestaciones derivadas de ERTE consecuencia del COVID- 19 .
- Solicitud colectiva fijos discontinuos desafectados de ERTE-COVID- 19 (art. 9 . 1 . Real Decreto-ley 30 / 2020 ).
- Declaració responsable d'inscripció d'entitats de formació en la modalitat de teleformació.
- Modificació de la inscripció d'entitats de formació en la modalitat de teleformació.
- Consulta dels tràmits presentats en la modalitat de teleformació.
- Accés a entitats col·laboradores en la modalitat de teleformació.
Tramitació electrònica *Fundae / SEPE
- Enviament de documentació.
- Declaració responsable per a la inscripció d'entitat de formació per impartir formació diferent de les especialitats previstes al Catàleg d'especialitats.
- Sol·licitud d'autorització d'inici de l'activitat formativa. Registre electrònic.
- Manual d'usuari amb ajuda d'Acompanyament.
- Notícies.
- Sol·licitud de qualificació de projectes i empreses com a I+I.
- Sol·licitud de concessió de subvencions per a contractació indefinida de persones amb discapacitat.
- (Només per utilitzar pels ocupadors de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla).
- Sol·licitud de concessió de subvencions per a la creació i manteniment de llocs de treball per a persones amb discapacitat en Centres Especials d'Ocupació i de qualificació i registre dels mateixos.
- (Només per utilitzar pels ocupadors de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla).
- Sol·licitud de declaració d'excepcionalitat i autorització per a l'aplicació de les mesures alternatives amb vista al compliment de l'obligació de reserva d'ocupació en favor de persones amb discapacitat. (Només per utilitzar per ocupadors amb centres de treball en més d'una comunitat autònoma, sempre que la plantilla del conjunt de centres d'una comunitat autònoma no superi el % 85 del total de la plantilla de l'empresa, en aquest cas es presentaria en aquesta comunitat autònoma).
- Justificació de mesures alternatives.
- Declaració responsable per operar com a Agència de Col·locació.
(Només per a agències de col·locació).
- Queixes i Suggeriments.
- Recursos d'alçada.
- Recursos extraordinaris de revisió.
Els requeriments tècnics per poder utilitzar els serveis que es presten a través de la nostra Seu electrònicasón:
- Sistema Operatiu: Windows 10 .
- Navegadors suportats: Google *Chrome actualitzat.
- Visualitzador d'arxius: Tova Acrobat *Reader.
- Versión de Java: Java 7 update 79 CPU.
Al seu torn, per realitzar tràmits administratius és necessari:
- Accedir a través de Clau permanento Certificat digital proporcionat per una entitat reconeguda o DNI electrònic.
Si el tràmit requereix operacions de signatura amb Certificat Digitalo DNI Electrònic serà necessari utilitzar l'Aplicació *AutoFirma.
Aquesta informació es troba permanentment actualitzada a la nostra Seu Electrònica.
Drets dels ciutadans en relació amb el SEPE
Los ciudadanos ostentan los derechos reconocidos en la Ley 39 / 2015 , de 1 de octubre, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.
Entre ells, destaquem que els ciutadans en les seves relacions amb el SEPE tenen dret:
- Al fet que es dicti resolució sobre la sol·licitud de prestacions o subsidis per desocupació en el termini dels 15 dies següents a la presentació de la sol·licitud completa.
- A obtenir informació i orientació sobre els requisits que les disposicions vigents imposin en el nostre àmbit competencial.
- A conèixer, a qualsevol moment, l'estat de la tramitació dels procediments en els quals siguin part interessada, i obtenir còpies de documents continguts en ells.
- Al acceso a la información pública, archivos y registros, de acuerdo con lo previsto en la Ley 19 / 2013 , de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno y el resto del Ordenamiento Jurídico.
- A ser asistidos en el uso de medios electrónicos en sus relaciones con las Administraciones Públicas.
- A utilitzar el DNI electrònic o qualsevol altre sistema de signatura electrònica, admès en l'àmbit de les Administracions Públiques i publicitats a la nostra Seu Electrònica, per realitzar qualsevol tràmit disponible en la mateixa.
- A la garantia de la seguretat i confidencialitat de les dades que figurin en els nostres fitxers, sistemes i aplicacions, així com a la fiabilitat de la informació.
- A no presentar documentos no exigidos por las normas o que ya se encuentren en nuestro poder.
Formes de participació
La ciutadania pot participar i col·laborar amb el SEPE per les següents vies:
- Plantejant els seus dubtes a través de la Bústia de contacte disponible a les webs de Portal d'Ocupació “*Empleate”, www.sepe.es i Seu Electrònica.
- A través de les xarxes socials en les quals el SEPE disposa de perfil: *Twiter, Facebook, *Linkedin, Flickr i Youtube, així com a través del perfil del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en Twitter, Facebook i Instagram.
- Presentant les seves queixes i suggeriments tant per via electrònica, a través de la Bústia de queixes i suggeriments accessible des de la web i la Seu Electrònica, com en paper, mitjançant els formularis disponibles en totes les nostres dependències.
- Contestant a les enquestes de satisfacció sobre els serveis rebuts en les oficines de prestacions, al canal telefònic i a la web, que es realitzen periòdicament.
- Presència i contacte directe amb la ciutadania en fòrums especialitzats (Fires d'Ocupació, etc.).
- Participant al programa setmanal de televisió d'àmbit nacional “Aquí hi ha treball”, on es resolen consultes en matèria d'ocupació, formació i prestacions per desocupació.
Des d'una perspectiva institucional, els interlocutors socials participen en els següents òrgans consultius:
- El Consell General del SEPE, la seva Comissió Executiva Central, les Comissions Executives Territorials, Comissions Executives Provincials, els Consells Comarcals i les Comissions Regionals i Provincials compten amb la participació de les centrals sindicals i organitzacions empresarials més representatives.
- El Consell General del Sistema Nacional d'Ocupació (integrat per SEPE i Serveis Autonòmics d'Ocupació) es conforma amb un representant de cada Comunitat Autònoma i igual nombre de membres de l'Administració General de l'Estat, de les organitzacions empresarials i de les organitzacions sindicals més representatives.
Compromisos de qualitat
En relació amb els serveis prestats pel SEPE, ens comprometem a millorar el seu nivell de qualitat concretament en el següent:
- Realitzar el pagament de totes les prestacions contributives, d'alta inicial i represa, reconegudes a través de la Seu Electrònica del SEPE, abans del dia 10 del mes següent al seu reconeixement.
- Contestar les consultes electròniques, relatives a “Contractes i Bonificacions” i “*TAED”, enviades a través de la nostra web en el termini d'entri 1 i 5 dies laborables des que es formulin.
- Activar l'alta de les empreses al Portal Únic d'Ocupació “Empra't”, en el termini en el termini d'hores 24 laborables des que se sol·liciti.
- Posar a la disposició del públic les estadístiques mensuals corresponents a l'atur registrat, la contractació i les prestacions per desocupació a les 9 h de el 2 º dia laborable de cada mes.
- Posar a la disposició del públic a la nostra web (www.sepe.es) els Estudis i Informes de l'Observatori de les Ocupacions: “Referents mensuals del mercat de treball” “Activitats i Ocupacions amb tendència positiva en la contractació”, i la informació mensual del mercat de treball per ocupació i de les persones titulades, abans del dia 20 de cada mes.
- Posar a la disposició del públic a la nostra web (www.sepe.es), el Butlletí Trimestral del mercat del treball (*BTM), en un termini de 10 dies hàbils des de la publicació de l'EPA del corresponent trimestre.
Indicadors de qualitat
Percentatge de:
- Prestacions contributives d'alta inicial i represa, reconegudes a través de la Seu Electrònica del SEPE, pagades abans del dia 10 del mes següent del seu reconeixement.
- Consultes electròniques contestades en termini, relacionades amb contractes i bonificacions i *TAED.
- Empreses donades de alta al Portal Únic d'Ocupació, “Empra't” en el termini d'hores 24 laborables.
- Estadístiques mensuals posades a la disposició del públic en data i hora compromeses.
- Estudis i informes de l'Observatori, “Referents mensuals del mercat de treball” i de “Activitats i Ocupacions amb tendència positiva en la contractació” i i la informació mensual del mercat de treball per ocupació i de les persones titulades, publicats a la web corporativa abans del dia 20 de cada mes.
- Butlletins Trimestrals del mercat del treball (*BTM), publicats a la nostra web corporativa en un termini de 10 dies hàbils, des de la publicació de l'EPA del corresponent trimestre.
Mesures d'esmena en cas d'incompliment dels compromisos
Vies de reclamació
Les reclamacions per incompliment dels compromisos declarats en aquesta Carta hauran de ser dirigides a la unitat responsable de la mateixa per mitjà del correu postal o correu electrònic a les adreces indicades en l'apartat “Unitat responsable de la Carta”.
Mesures d'esmena
Rebuda la seva reclamació, li remetrem en els següents 15 dies hàbils una carta del titular de la Direcció general del SEPE, comunicant-li les causes que han provocat l'incompliment i les mesures d'esmena que adoptarem en conseqüència.
L'incompliment dels compromisos declarats en aquesta Carta en cap cas donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l'Administració.
Forma de presentar queixes i suggeriments
Com a instrument per a la millora contínua, el SEPE respon a les queixes formulades pels usuaris, i analitza els seus suggeriments.
Es podran presentar queixes i suggeriments:
- Per correu postal o presencialment en totes les nostres dependències: oficines d'ocupació-prestacions, adreces provincials i serveis centrals. Pot consultar les nostres adreces a l'apartat d'Informació “complementària” d'aquesta Carta de Serveis.
- A la nostra Seu Electrònica, https://sede.sepe.gob.es/, amb Certificat Digital.
Les queixes formulades no tindran, en cap cas, la qualificació de recurs administratiu ni la seva presentació interromprà els terminis establerts en la normativa vigent.
Mesures d'assegurament de la qualitat, la igualtat, la salut laboral, l'accessibilitat al servei i la protecció mediambiental
Assegurament de la qualitat
El SEPE ha implantat un sistema de gestió de qualitat basat en el model europeu d'Excel·lència *EFQM, tenint en compte a la ciutadania com a objectiu dels nostres serveis i de la seva millora contínua. Mitjançant processos d'autoavaluació, enquestes internes i a usuaris, determinem aquells aspectes susceptibles de ser millorats. A més, s'estan realitzant avaluacions externes de qualitat seguint el model *EVAM.
Decidides les àrees de millora, es treballa sobre elles amb una metodologia d'adreça per projectes, per tractar-se d'una manera sistemàtica d'organitzar les activitats per assegurar l'eficàcia i eficiència dels plans de treball. El resultat és el desenvolupament de nombrosos projectes executats, de principi a fi, per equips multidisciplinaris del propi SEPE.
L'esforç realitzat en matèria de qualitat des de l'any 2008 , s'ha vist recompensat amb el reconeixement per part de la Direcció general de la Governança Pública que ha atorgat al SEPE tres premis Ciutadania a les bones pràctiques en els Serveis Públics, dues certificacions de nivell d'excel·lència segons el model de gestió de qualitat *EFQM i set segons el Model *EVAM, així com sis segells de cristall a l'excel·lència: *EFQM + 300 i + 500 , *EVAM + 200 i + 300 .
Protecció ambiental
Cuidem el nostre impacte en el medi ambient mitjançant campanyes de conscienciació del personal, plans d'estalvi energètic, càlcul i reducció de petjada de carboni, reducció de l'ús de plàstics d'un sol ús, reciclatge mitjançant l'ús d'instal·lacions selectives, limitació del consum de paper, evitant el balafiament mitjançant sistemes d'il·luminació de baix consum o respecte a límits sostenibles de temperatura en les nostres instal·lacions, assegurant la destrucció del paper i el seu tractament de manera respectuosa amb el medi ambient, reduint l'ocupació de paper en les nostres tramitacions gràcies a l'impuls de l'administració electrònica.
Això es posa de manifest en què en la Direcció general i en part de les nostres Adreces Provincials hi hagi plans consolidats, protocols d'actuació i pràctiques reals per fer del SEPE una organització més ecològica.
Igualtat de gènere
Seguint les directrius de l'Administració General de l'Estat en la matèria, el SEPE incorpora la igualtat de gènere en les seves actuacions, vetllant per la no discriminació entre dones i homes en les relacions de les persones amb el SEPE, sigui com a receptores dels seus serveis o integrants de la plantilla.
A partir de 2011 , s'impulsa la comunicació interna en matèria d'igualtat a través de la intranet, creant-se una secció pròpia en la qual es dona a conèixer la normativa reguladora i es difonen els resultats de l'aplicació del Pla Concilia.
Mesures per facilitar l'accessibilitat als nostres serveis
El SEPE, com a responsable de la gestió de continguts del seu web i la seva seu electrònica, ofereix uns serveis basats en l'accessibilitat universal, que permet a persones amb diferents tipus de discapacitat (visió, parla, mobilitat, cognitiva, etc.) i altres limitacions funcionals, l'ús dels serveis electrònics de forma gratuïta, sense requerir instal·lació alguna de maquinari o programari, i de forma transparent, tot això des de qualsevol lloc i dispositiu.
D'aquesta forma, els continguts publicats compleixen amb el Reial decret 1112 / 2018 , del de 7 setembre de 2018 , sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic, que trasllada a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva (UE) 2016 / 2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de octubre de 2016 , sobre l'accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic. Segons aquestes normes, les pàgines del SEPE hauran de complir amb el nivell de conformitat *AA establert en la norma UNEIX 301549 : 2019 que permet seguir les pautes d'accessibilitat *WebContent *Accesibility *Guidelines 2 . 1 (WCAG 2 . 1 ).
El % 87 de les nostres oficines estan adaptades amb mesures físiques d'accessibilitat, i s'identifiquen a la nostra web amb aquest símbol.
Seguretat i salut laboral
Complint amb la legislació en matèria de prevenció de riscos laborals, el SEPE desenvolupa tant una política de seguretat i salut laboral en totes les dependències en les quals té competència *deci soria com la preceptiva coordinació d'activitats empresarials amb les CCAA i resta d'empreses concurrents, amb plans de prevenció de malalties laborals que inclouen formació, mesures d'emergència, vigilància de la salut, etc. Tot això reflectit en el Pla de Prevenció de Riscos Laborals, publicat en la Intranet, i recolzat en una xarxa de tres Serveis de Prevenció Propis i Empleats Públics Designats (persones de la plantilla designades per a la realització de determinades activitats preventives en l'àmbit provincial).
Unitat responsable de la carta
La Unitat responsable de la Carta de Serveis és l'encarregada de vetllar pel compliment dels compromisos continguts en la mateixa i d'impulsar les accions de millora que procedeixin.
Sotsdirecció General de Recursos i Organització.
C/ Condesa de Venadito, 9 , 28027 - Madrid
Teléfono: 91 585 98 88
Adreces i telèfons
Pot accedir a totes les adreces i telèfons del Servei Públic d'Ocupació Estatal en aquest enllaç.
Normativa reguladora dels serveis del SEPE
Normativa de Polítiques Actives d'Ocupació
Reial decret Legislatiu 3 / 2015 , de 23 de octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Ocupació.
Llei Orgànica 5 / 2002 , de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional.
Llei 43 / 2006 , de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l'ocupació.
Llei 3 / 2012 , de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral.
Resolució de 7 de desembre de 2018 , de la Secretaria d'Estat d'Ocupació, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Pla de Xoc per l'Ocupació Jove 2019 - 2021 .
Resolució de 8 de abril de 2019 , de la Secretaria d'Estat d'Ocupació, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 5 de abril de 2019 , pel qual s'aprova el Pla Reincorpora-t, Pla *trienal per prevenir i reduir la Desocupació de Llarga Durada 2019 - 2021 .
Llei 25 / 2015 , de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social.
Llei 30 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
Llei 31 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es modifica i actualitza la normativa en matèria d'autoocupació i s'adopten mesures de foment i promoció del treball autònom i de l'Economia Social.
Reial decret-llei 4 / 2013 , de 22 de febrer, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació.
Reial decret 16 / 2013 , de 20 de desembrede mesures per afavorir la contractació estable i millorar l'ocupabilitat dels treballadors.
Llei 18 / 2014 , de 15 de octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.
Reial decret 694 / 2017 , de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
Reial decret 1032 / 2017 , de 15 de desembre, per la qual s'aprova l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017 - 2020 .
Reial decret 1796 / 2010 , de 30 de desembre, pel qual es regulen les agències de col·locació.
Reial decret Legislatiu 1 / 2013 , de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
Reial decret 1451 / 1983 , de 11 demaig , pel qual en compliment del previst en la Llei 13 / 1982 , de 7 de abril, es regula l'ocupació selectiva i les mesures de foment de l'ocupació dels treballadors minusvàlids.
Derogat en part pel Reial decret-llei 3 / 2012 , de 10 de febrer, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral i derogat referent a les bonificacions en les quotes empresarials a la SS per la contractació de treballadors amb discapacitat o la seva incorporació com a socis a cooperatives de treball associat per disposició derogatòria única 2 a) de Llei núm. 43 / 2006 , de 29 de desembre. *RCL\ 2006 \ 2338 .
Reial decret 2273 / 1985 , de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament dels Centres Especials d'Ocupació definits en l'article 42 de la Llei 13 / 1982 , de 7 de abril, d'Integració Social del Minusvàlid.
Reial decret 290 / 2004 , de 20 de febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals com a mesura de foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. (Es deroguen les referències a les bonificacions en les quotes empresarials a la Seguretat Social per la disposició derogatòria única. 2 .c) de la Llei 43 / 2006 , de 29 de desembre).
Reial decret 870 / 2007 , de 2 de juliol, pel qual es regula el programa d'ocupació amb suport com a mesura de foment d'ocupació de persones amb discapacitat al mercat ordinari de treball.
Reial decret 34 / 2005 , de 8 de abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de treballadors amb discapacitat.
Reial decret 1529 / 2012 , de 8 de novembre, pel qual es desenvolupa el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual.
Reial decret 7 / 2015 , de 16 de gener, pel qual s'aprova la Cartera Comuna de Serveis del Sistema Nacional d'Ocupació.
Ordre *ESS/ 381 / 2018 , de 10 de abril, per la qual s'aprova la Guia tècnica de referència per al desenvolupament dels protocols de la Cartera Comuna de Serveis del Sistema Nacional d'Ocupació.
Com a Oficina Nacional de Coordinació d'EURES Espanya, l'establert en el Reglament (UE) 2016 / 589 del Parlament Europeu i del Consell, de 13 de abril de 2016 , relatiu a una xarxa europea de serveis d'ocupació (EURES), a l'accés dels treballadors als serveis de mobilitat i a la major integració dels mercats de treball i pel qual es modifiquen els Reglaments (UE) n.o 492 / 2011 i (UE) n.o 1296 / 2013 , així com el Reial decret 207 / 2019 , de 29 de març, pel qual es regula el sistema nacional d'admissió de membres i socis de la Xarxa EURES a Espanya.
Ordre *TMS/ 369 / 2019 , de 28 de març, per la qual es regula el Registre Estatal d'Entitats de Formació del sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, així com els processos comuns d'acreditació i inscripció de les entitats de formació per impartir especialitats formatives incloses al Catàleg d'Especialitats Formatives.
Ordre *TMS/ 283 / 2019 , de 12 de març, per la qual es regula el Catàleg d'Especialitats Formatives en el marc del sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
Normativa de Prestacions Contributives i Assistencials
Títol III del Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat per Reial decret Legislatiu 8 / 2015 , de 30 de octubre.
Reial decret 625 / 1985 , de 2 de abril, pel qual es desenvolupa la Llei 31 / 1984 , de 2 de agost de Protecció per Desocupació.
Reial decret-llei 28 / 2018 , de 28 de desembre de 2018 , per a la revaloració de les pensions públiques i altres mesures urgents en matèria social, laboral i d'ocupació.
Disposició final quarantena de la Llei 6 / 2018 , de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018 . Modificació del Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat pel Reial decret Legislatiu 8 / 2015 , de 30 de octubre. Subsidi extraordinari per desocupació.
Reial decret 950 / 2018 , de 27 de juliol, pel qual es modifica el Reial decret 625 / 1985 , de 2 de abril, pel qual es desenvolupa la Llei 31 / 1984 , de 2 de agost, de protecció per desocupació.
Reial decret-llei 4 / 2008 , de 19 de setembre, sobre abonament acumulat i de forma anticipada de la prestació contributiva per desocupació a treballadors estrangers no comunitaris que retornin voluntàriament als seus països d'origen.
Reial decret 1369 / 2006 , de 24 de novembre, pel qual es regula el programa de renda activa d'inserció per a aturats amb especials necessitats econòmiques i dificultats per trobar ocupació.
Reial decret 5 / 1997 , de 10 de gener, pel qual es regula el subsidi per desocupació a favor dels treballadors eventuals inclosos en el Règim Especial Agrari de la Seguretat Social.
Reial decret 426 / 2003 , de 11 de abril, pel qual es regula la renda agrària per als treballadors eventuals inclosos en el Règim Especial Agrari de la Seguretat Social residents en les Comunitats Autònomes d'i Andalucía Extremadura .
Llei 28 / 2011 , de 22 de setembre, pel qual es procedeix a la integració del Règim Especial Agrari de la Seguretat Social, en el Règim General de la Seguretat Social.
Disposició transitòria 4 ª de la Llei 45 / 2002 , de 12 de desembre, de mesures urgents per a la reforma del sistema de protecció per desocupació i millora de la *ocupabilidad.
Normativa de Subvencions
Llei 38 / 2003 , de 17 de novembre, General de Subvencions.
Reial decret 887 / 2006 , de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38 / 2003 , de 17 de novembre, General de Subvencions.
Reial decret-llei 1 / 2011 , de 11 de febrer, de mesures urgents per promoure la transició a l'ocupació estable i la qualificació professional de les persones aturades.
Ordre *TMS/ 379 / 2019 , de 28 de març, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions pel Servei Públic d'Ocupació Estatal, per al finançament de plans de formació d'àmbit estatal, dirigits a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva.
Ordre *TMS/ 368 / 2019 , de 28 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 694 / 2017 , de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
Normativa Administrativa, en general, i d'Administració Electrònica en particular
REGLAMENT (UE) 2016 / 679 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL de 27 de abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95 / 46 /CE (Reglament general de protecció de dades).
Llei Orgànica 3 / 2018 , de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
Llei Orgànica 3 / 2007 , de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Llei 40 / 2015 , de 1 de octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Llei 11 / 2007 , de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics.
Norma derogada per la Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques Norma derogada, amb efectes de 2 de octubre de 2016 , per la disposició derogatòria única. 2 .b) de la Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre.
No obstant això, fins que, d'acord amb el que es disposa en la disposició final setena, en la redacció donada per l'art. 6 del Reial decret-llei 11 / 2018 , de 31 de agost. Ref. BOE-A- 2018 - 12131 , produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic, que serà a partir del 2 dia d'octubre de 2020 , es mantindran en vigor els articles relatius a les matèries esmentades.
Reial decret 208 / 1996 , de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció al ciutadà.
Reial decret 951 / 2005 , de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat.
Llei 19 / 2013 , de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Reial decret 1671 / 2009 , de desenvolupament de la Llei 11 / 2007 d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics.
Norma derogada per la Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
No obstant això, fins que, d'acord amb el que es disposa en la disposició final setena, en la redacció donada per l'art. 6 del Reial decret-llei 11 / 2018 , de 31 de agost, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic, que serà a partir del 2 dia d'octubre de 2020 , es mantindran en vigor els articles relatius a les matèries esmentades.
Reial decret 1720 / 2007 , de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15 / 1999 , de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Reial decret 3 / 2010 de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.
Reial decret 4 / 2010 de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.
Ordre TAS/ 3261 / 2006 , de 19 de octubre, per la qual es regula la comunicació del contingut del certificat d'empresa i d'altres dades relatives als períodes d'activitat laboral dels treballadors i l'ús de mitjans telemàtics en relació amb aquella.
Ordre TIN/ 790 / 2010 , de 24 de març, per la qual es regula l'enviament per les empreses de les dades del certificat d'empresa al Servei Públic d'Ocupació Estatal per mitjans electrònics.
Ordre *ESS/ 1490 / 2013 , de 29 de juliol, per la qual es regula el Tauló *Edictal del Servei Públic d'Ocupació Estatal i es crea el fitxer de dades de caràcter personal del Tauló *Edictal.
Resolució de 16 de març de 2010 , del Servei Públic d'Ocupació Estatal, per la qual es regula el Registre Electrònic de l'organisme.
Reial decret Legislatiu 8 / 2015 , de 30 de octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social, articles 129 i 130 .
Normativa aprovada en ocasió de la situació generada per la pandèmia *COVID- 19
Reial decret-llei 7 / 2020 , de 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per respondre a l'impacte econòmic del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 8 / 2020 , de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 9 / 2020 , de 27 de març, pel qual s'adopten mesures complementàries, en l'àmbit laboral, per pal·liar els efectes derivats del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 11 / 2020 , de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al *COVID- 19 .
Real Decreto-ley 13 / 2020 , de 7 de abril, por el que se adoptan determinadas medidas urgentes en materia de empleo agrario.
Reial decret-llei 15 / 2020 , de 21 de abril, de mesures urgents complementàries per recolzar l'economia i l'ocupació.
Reial decret-llei 17 / 2020 , de 5 demaig , pel qual s'aproven mesures de suport al sector cultural i de caràcter tributari per fer front a l'impacte econòmic i social del *COVID- 2019 .
Reial decret-llei 18 / 2020 , de 12 demaig , de mesures socials en defensa de l'ocupació.
Reial decret-llei 19 / 2020 , de 26 demaig , pel qual s'adopten mesures complementàries en matèria agrària, científica, econòmica, d'ocupació i Seguretat Social i tributàries per pal·liar els efectes del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 24 / 2020 , de 26 de juny, de mesures socials de reactivació de l'ocupació i protecció del treball autònom i de competitivitat del sector industrial.
Reial decret-llei 25 / 2020 , de 3 de juliol, de mesures urgents per recolzar la reactivació econòmica i l'ocupació.
Reial decret-llei 30 / 2020 , de 29 de setembre, de mesures socials en defensa de l'ocupació.
Reial decret-llei 32 / 2020 , de 3 de novembre, pel qual s'aproven mesures socials complementàries per a la protecció per desocupació i de suport al sector cultural.
Reial decret-llei 35 / 2020 , de 22 de desembre, de mesures urgents de suport al sector turístic, l'hostaleria i el comerç i en matèria tributària.
Reial decret-llei 36 / 2020 , de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.