Traducción automática
El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.
Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.
Carta de Servizos do Servizo Publico de Emprego Estatal
-
Presentación
-
Organización e estrutura do Servizo Público de Emprego Estatal
-
Servizos que Prestamos
-
Dereitos dos cidadáns en relación co *SEPE
-
Formas de participación
-
Compromisos de calidade
-
Indicadores de calidade
-
Medidas de emenda en caso de incumprimento dos compromisos
-
Forma de presentar queixas e suxestións
-
Medidas de *aseguramiento da calidade, a igualdade, a saúde laboral, a accesibilidade ao servizo e a protección #ambiental
-
Medidas para facilitar a accesibilidade aos nosos servizos
-
Unidade responsable da carta
-
Direccións e teléfonos
-
Normativa reguladora dos servizos do *SEPE
Presentación
Coa publicación, en , 2013 da primeira Carta de Servizos, o Servizo Público de Emprego Estatal, deu un paso máis no seu compromiso coa mellora da calidade dos servizos que prestamos.
Este compromiso manifestouse nos últimos anos no proceso de modernización da xestión, que unido ás melloras resultantes dos diagnósticos efectuados en todas as dependencias periféricas a través dos modelos de xestión de calidade *EFQM e *EVAM, permitiu alcanzar logros evidentes dirixidos á cidadanía: a prestación dos servizos a través de canles alternativas, electrónico e telefónico, a organización da afluencia de usuarios ás oficinas a través do sistema de cita previa e a mellora dos procesos e medios informáticos que achegaron axilidade e rapidez á xestión, fixeron posible afrontar a maior demanda de servizos da nosa historia, obtendo á súa vez mellores resultados cuns recursos humanos e materiais considerablemente mermados.
Os compromisos de calidade recollidos na primeira Carta de Servizos, tiveron fiel reflexo nos nosos obxectivos estratéxicos e operativos, de modo que o esforzo dirixido das persoas que integran o Servizo Público de Emprego Estatal, permitiu mellorar a maioría dos indicadores que inciden de maneira directa na satisfacción dos usuarios.
A Carta de Servizos converteuse nun importante instrumento de xestión interna e motor da mellora continua do Servizo Público de Emprego Estatal, que esixe unha revisión periódica de compromisos e contidos para a súa adecuación á nova realidade do organismo e da sociedade española.
O Director Xeral do Servizo Público de Emprego Estatal
Organización e estrutura do Servizo Público de Emprego Estatal
O Servizo Público de Emprego Estatal (*SEPE) é un organismo autónomo adscrito, actualmente, ao Ministerio de Traballo e Economía Social. Constitúese e define como tal no do Real Decreto Lexislativo 3 / 2015 , de de 23 outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Emprego que o recoñece como integrante, xunto aos Servizos Públicos de Emprego Autonómicos, do Sistema Nacional de Emprego, e a súa estrutura regúlase no Real Decreto 1383 / 2008 , de de 2 agosto, polo que se aproba a estrutura orgánica e de participación institucional do Servizo Público de Emprego Estatal. Por tanto, o *SEPE, que asume as funcións do extinto Instituto Nacional de Emprego (*INEM) desde 2003 , forma parte do Sistema Nacional de Emprego.
O Sistema Nacional de Emprego é o conxunto de estruturas, medidas e accións necesarias para promover e desenvolver a política de emprego, cuxa execución se configura descentralizada e axustada ás diferentes realidades territoriais. Os seus alicerces básicos son, por tanto, o Servizo Público de Emprego Estatal (*SEPE) e os Servizos Públicos de Emprego das diferentes comunidades autónomas, pero no seo do Sistema Nacional de Emprego, preténdese reforzar a coordinación entre todos os axentes que interveñen no mercado de traballo.
O Servizo Público de Emprego Estatal é competente para xestionar as prestacións por desemprego, así como para desenvolver, ordenar e facer o seguimento dos programas e medidas das políticas de emprego e coordinar a rede territorial.
Doutra banda, os Servizos de Emprego Autonómicos son competentes para xestionar a atención a persoas desempregadas ou ocupadas e ás empresas.
A rede complétase cun amplo conxunto de institucións e entidades que colaboran cos Servizos Públicos de Emprego na prestación dos servizos de políticas de activación para o emprego, tales como axencias de colocación, centros e entidades de formación, Corporacións Locais, Organizacións empresariais e sindicais, Organizacións sen ánimo de lucro e outras entidades colaboradoras. Os diversos programas de emprego e de formación que promove e coordina o Servizo Público de Emprego Estatal, xestiónanse maioritariamente a través das comunidades autónomas coa implicación de diversas institucións e entidades.
A coordinación do Sistema Nacional de Emprego levará a cabo principalmente a través dos seguintes instrumentos:
- A Estratexia Española de Apoio Activo para o Emprego 2021 - 2024 (con proceso de elaboración participativa coas CCAA e os axentes sociais).
- Os Plans Anuais de Política de Emprego.
- O Sistema de Información dos Servizos Públicos de Emprego.
Coa nova Estratexia Española de Apoio Activo para o Emprego, en proceso de elaboración participativa coas CCAA e os axentes sociais, preténdese impulsar as políticas activas de emprego dentro do marco de gobernación e cohesión do Sistema nacional de Emprego, cun enfoque centrado nas persoas e nas empresas, orientándoas cara a resultados avaliables, coherentes coa innovación e a sustentabilidade e apoiadas nas capacidades e na transformación dixital dos Servizos Públicos de Emprego.
Misión
Contribuír ao desenvolvemento da política de emprego, xestionar o sistema de protección por desemprego e garantir a información sobre o mercado de traballo para conseguir a inserción e permanencia no mercado laboral dos traballadores e a mellora do capital humano das empresas, coa colaboración dos Servizos Públicos de Emprego Autonómicos e demais axentes do ámbito laboral.
Visión
Alcanzar a excelencia na xestión dos nosos servizos á cidadanía, aproveitando as novas tecnoloxías, e liderar a contribución do Sistema Nacional de Emprego para incrementar a calidade do mercado de traballo.
Valores
Para cumprir cos servizos que temos encomendados e lograr alcanzar a nosa visión como organismo excelente e de referencia na prestación dos #este servizos, rexémonos polos seguintes principios:
- Cultura de servizo á cidadanía.
- Capacidade innovadora.
- Transparencia.
- Colaboración cos demais axentes do mercado laboral.
- Compromiso co persoal da organización.
- Calidade na xestión.
Funcións
As nosas principais funcións son:
- Planificar e impulsar propostas de políticas de emprego centradas nas necesidades das persoas e das empresas: orientación profesional mediante itinerarios individuais e personalizados, formación profesional para o emprego, programas de fomento do emprego, etc.
- Xestionar e controlar as prestacións por desemprego, facendo efectivo o dereito das persoas desempregadas a protección.
- Realizar investigacións, estudos e análises, de ámbito estatal e provincial, sobre a situación do mercado de traballo e as medidas para melloralo.
Estas funcións son realizadas para ofrecer un servizo áxil de forma *proactiva, con anticipación ás novas necesidades e axustado a estas.
Estrutura territorial e orgánica
O *SEPE está composto por:
- Servizos Centrais.
- Unha rede territorial composta por:
- 17 Coordinacións Territoriais.
- 52 Direccións Provinciais.
- Unha ampla rede de Oficinas de Prestacións, distribuídas polas 50 provincias, Ceuta e Melilla, desde as que se xestionan de forma presencial, as prestacións por desemprego, e que se comparten fisicamente cos Servizos Públicos de Emprego das comunidades autónomas. As oficinas de Ceuta e Melilla tamén asumen as xestións de emprego e formación.
A estrutura orgánica e de participación institucional do Servizo Público de Emprego Estatal é a que se detalla no seguinte gráfico:
Segundo o Real Decreto 1383 / 2008 , de de 1 agosto, polo que se aproba a estrutura orgánica e de participación institucional do Servizo Público de Emprego Estatal, estes órganos son:
- O Consello Xeral. Componse de vinte e catro membros, con representación paritaria da Administración Pública, as organizacións empresariais e as organizacións sindicais que ostenten representación institucional ante organismos de carácter estatal.
- A Comisión Executiva Central. Componse de membros, 12 con representación paritaria da Administración Xeral do Estado, as organizacións empresariais e as organizacións sindicais que forman parte do Consello Xeral.
- As Comisións Executivas Territoriais. De ámbito autonómico, son os órganos territoriais de participación institucional no Servizo Público de Emprego Estatal. Componse de membros, 18 con representación paritaria do Servizo Público de Emprego Estatal, as organizacións empresariais e as organizacións sindicais máis representativas a nivel estatal.
Servizos que Prestamos
Información
Información xeral e asistencia personalizada sobre requisitos para a obtención de prestacións e subsidios por desemprego, ademais en formato electrónico infórmase sobre ofertas laborais públicas e privadas (www.empleate.gob.es), medidas de formación profesional para o emprego e outras medidas para a cualificación profesional, incentivos e medios dispoñibles para o fomento da contratación e axudas ás iniciativas emprendedoras, outras relacionadas coas funcións propias do *SEPE (www.sepe.es), e como Oficina Nacional de Coordinación da rede europea *EURES, proporcionamos información sobre o mercado laboral europeo e as condicións de vida e traballo noutros países.
Información institucional: estadísticas sobre movimiento laboral registrado, contratación y prestaciones por desempleo e información sobre la situación y tendencias del mercado de trabajo, elaborada por el Observatorio de las Ocupaciones.
Xestión
En función do colectivo ao que se dirixen podemos distinguir:
Servizos para os cidadáns
- Tramitar e pagar:
- Prestacións por desemprego contributivas.
- Subsidios por desemprego.
- Renda Activa de Inserción (RAI).
- Subsidio por desemprego agrario e Renda Agraria ( Andalucía e Extremadura ).
- Subsidio extraordinario por desemprego (SEDE).
- Tramitar e pagar o abono acumulado da prestación por desemprego: Abono acumulado e anticipado da prestación contributiva para o retorno ao país de orixe (*APRE).
- Inscrición en ofertas de emprego e facilitar a procura de ofertas de emprego e a inclusión de *curriculum *vitae para favorecer a mobilidade territorial, a través do Portal Único de Emprego, “Emprégache” e do espazo Rede *EURES(Rede de servizos de emprego europeos), da nosa web.
- Expedir certificados de percepción de prestacións.
- Obtención do rexistro CL@VE para identificación e firma electrónica en trámites coa Administración nas oficinas de prestacións do *SEPE, Direccións Provinciais e Servizos Centrais.
- Apoio telefónico para a xestión dos nosos servizos electrónicos.
Servizos para emprendedores
- Tramitar e pagar o abono acumulado da prestación por desemprego: *Capitalización (ou pago único) para o fomento do emprego autónomo.
Servizos para mozos
- Inscrición no Rexistro do Sistema Nacional de Garantía Xuvenil.
- Servizo de Información e Apoio telefónico.
Servizos para as empresas
- Inscribir entidades de formación para a impartición de accións formativas no ámbito de xestión do Servizo Público de Emprego Estatal.
- Información Xeral sobre as Axencias de Colocación, así como a Xestión da actividade que realizan as Axencias que operan en todo o Estado.
- Ofrecer un espazo libre e gratuíto para publicar as súas ofertas de emprego, así como a procura de profesionais a través da nosa web no Portal Único de Emprego.
- Facilitar a contratación de traballadores extracomunitarios utilizando o Catálogo de Ocupacións de Difícil Cobertura.
- Rexistrar contratos de Traballadores Autónomos Economicamente Dependentes (*TAED).
- Facilitar a comunicación por vía electrónica da contratación laboral a través da aplicación *Contrat@ que dá soporte a empresas para cumprir as súas obrigas, solicitar o alta e modificacións e achegar documentación a través de dita aplicación.
- Facilitar a comunicación por vía electrónica dos certificados de empresa e comunicación de períodos de actividade dos traballadores fixos descontinuos ou afectados por unha suspensión de contrato ou redución de xornada mediante un procedemento de Regulación de Emprego a través da aplicación *Certific@ 2 que dá soporte a empresas para cumprir as súas obrigas.
- Autorizar a empresas con máis de traballadores, 50 mediante certificados de excepcionalidade, a adopción de medidas alternativas ao cumprimento da cota de reserva do 2 % en favor de persoas con discapacidade, cando a empresa dispoña de centros de traballo en máis dunha comunidade autónoma e cuxa persoal non alcance o 85 % do total do persoal nunha soa comunidade autónoma.
- Xestionar a formación profesional para o emprego de ámbito nacional en colaboración coa Fundación Estatal para a Formación no Emprego.
Servizos para as administracións públicas e entidades sen ánimo de lucro
- Rexistrar e dar difusión ás administracións públicas e entidades sen ánimo de lucro que, tras solicitar ser membros ou socios de *EURES España, fosen autorizadas polo Servizo Público de Emprego onde teñan a súa sede social.
- Conceder subvencións no ámbito da colaboración con órganos da Administración do Estado e institucións sen ánimo de lucro que contraten a desempregados para realizar obras e servizos de interese xeral e social.
- Xestionar a concesión de subvencións a Corporacións Locais do Programa de Fomento de Emprego Agrario.
- Conceder subvencións para a posta en marcha dos programas de Escolas Taller, Casas de Oficio e Talleres de Emprego no ámbito de xestión do Servizo Público de Emprego Estatal.
- Xestionar as accións de Formación Profesional para o emprego, vinculadas ao Catálogo de Especialidades Formativas non vinculadas a certificados de profesionalidade en iniciativas de oferta, formación programada polas empresas, formación en alternancia, formación dirixida a persoal militar de tropa e mariñeiría, así como a persoas en situación de privación de liberdade.
- Manter unha base de datos xerada e compartida por todos os Servizos Públicos de Emprego para a formación e intermediación laboral.
- Obtención de certificados de percepción de prestacións.
- Como Oficina Nacional de Coordinación da rede europea *EURES, proporcionar información sobre o mercado laboral europeo e as condicións de vida e traballo noutros países.
Nas Cidades Autónomas de Ceuta e Melillaprestamos tamén os servizos relacionados co emprego e a formación xa que, nestas cidades, non está transferida a xestión das políticas activas de emprego. Son os seguintes:
- Realizar as inscricións dos demandantes de emprego.
- Orientación: Deseño e elaboración de itinerarios personalizados de emprego e orientación sobre o emprego e o autoemprego.
- Intermediación laboral: Xestión das demandas e ofertas de emprego, tanto en España como no resto de países europeos.
- Formación:
- Ofertar accións formativas non vinculadas á obtención de certificados de profesionalidade.
- Formación en alternancia co emprego a través das Escolas Taller e Casas de Oficios e dos Talleres de Emprego.
- Inscribir e acreditar centros de formación: xestión dos procesos de acreditación e inscrición dos Centros e Entidades de Formación e do Rexistro Estatal de Centros e Entidades de Formación.
- Realizar a xestión das solicitudes de Autorización da Actividade Formativa dos contratos para a formación e a aprendizaxe, así como o control e seguimento da formación dos mesmos, e expedición dos certificados e diplomas correspondentes.
- Promoción do Emprego:
- Informar e xestionar as axudas e subvencións para fomentar o emprego das persoas con discapacidade, incluídos os enclaves laborais e as axudas ao emprego estable, así como a integración laboral en centros especiais de emprego.
- Autorizar a empresas con máis de traballadores, 50 mediante certificados de excepcionalidade, a adopción de medidas alternativas ao cumprimento da cota de reserva do 2 % en favor de persoas con discapacidade.
- Informar e xestionar as subvencións para o fomento da contratación de desempregados por corporacións locais, organismos públicos e entidades sen ánimo de lucro.
- Xestionar as subvencións a cotas da Seguridade Social derivadas da *capitalización das prestacións por desemprego.
Canles de prestación dos servizos
Presencial
Nas oficinas de prestacións atenderemos as súas solicitudes de información e recoñecemento de prestacións por desemprego.
Só nas oficinas de Ceuta e Melilla préstanse, ademais, os servizos relacionados coa orientación, a intermediación laboral, a formación profesional para o emprego e outras políticas activas de emprego, xa que no resto do territorio español esta información ofrécese nas oficinas dos Servizos Públicos de Emprego das Comunidades Autónomas, cos que se comparte o espazo físico das oficinas.
Para ser atendido de maneira presencial nas oficinas de prestacións do Servizo Público de Emprego Estatal haberá de dispor de cita previa, que poderá solicitar a través do servizo telefónico ou a través da nosa web.
Telefónico
O servizo telefónico préstase a través de tres números, aos cales tamén se pode acceder a través de números fixos normais ou diferenciados por provincia (ver apartado Direccións e Teléfonos):
- Servizo de Cita Previa: 91 273 83 84
- Servizos de Atención a Cidadáns: 91 273 83 83
- Localizar oficinas.
- Solicitar certificados de percepción de prestacións.
- Servizo de prestacións por desemprego: información xeral, información particular sobre prestacións por desemprego, solicitude de continuación e compatibilidade de prestación contributiva, cambio de domiciliación bancaria e comunicación de baixa da prestación e de saídas ao estranxeiro.
- Axuda para navegar ou realizar trámites nas webs: www.sepe.es,Sede electrónica do *SEPEeportal Emprégache.
- Servizos de Atención a Empresas: 91 273 83 85 .
- Servizo *Certific@ 2 de prestacións.
- Comunicación previa de ELOS.
- Servizo *Contrat@ para a comunicación de contratos por internet.
- Información sobre o recoñecemento oficial da experiencia profesional.
- Altas de empresas, publicación de ofertas e procura de profesionais (Portal “Emprégache”).
- Axuda para navegar ou realizar trámites na web.
Pódense consultar os números *provincializados correspondentes a cada servizo nas apartado Direccións e Teléfonos.
Electrónico
A través da nosa Sede electrónica (https://sede.*sepe.gob.es) poden realizarse os seguintes trámites:
Persoas
- Realizar a solicitude e o recoñecemento da prestación contributiva.
- Solicitar a prestación contributiva e subsidios por desemprego.
- Obter certificados de prestacións.
- Solicitar Cita Previa para ser atendido nas oficinas do *SEPE.
- Consultar datos e recibos das prestacións.
- Facer unha simulación do cálculo das prestacións.
- Realizar a prórroga semestral do subsidio por desemprego.
- Realizar a declaración anual de rendas (para o subsidio de maiores de / 52 55 anos).
- Modificar os datos bancarios.
- Comunicar as variacións de datos persoais e rendas e dos membros da unidade familiar.
- Dar de baixa as prestacións por desemprego.
- Realizar a desistencia de solicitudes presentadas.
- Realizar a verificación dos documentos electrónicos.
- Procura de emprego.
- Trámites de demanda (Só para Ceuta e Melilla).
- Solicitude de concesión de subvencións para o establecemento de traballadores autónomos (Só para utilizar polos traballadores empregadores das cidades autónomas de Ceuta e Melilla).
- Ofertas de emprego dos Servizos Públicos de Emprego.
- Consulta de datos de contratos dun traballador.
- Rexistro de contratos de traballadores autónomos economicamente dependentes (*TAED).
- Buscador de cursos, certificados, especialidades e centros.
- Cuestionario de calidade.
- Buscador de centros autorizados para contratos de formación e aprendizaxe.
- Recursos de alzada.
- Recursos extraordinarios de revisión.
Outros trámites e procedementos
- Queixas e suxestións.
Empresas
- Comunicación de contratos laborais.
- Rexistro de contratos de traballadores autónomos economicamente dependentes (*TAED).
- Solicitude Telemática (*Contrat@).
Protección desemprego-Certific@ 2
- *Certific@ 2 .
- Xestión e pago de prestacións.
- Comunicación de Períodos de Actividade.
- Comunicación de Certificados de Empresa.
- Comunicación de altas iniciais por expedientes de regulación de emprego por empregadores e empregadoras.
- Consulta de Certificados de Empresa polo empresario ou a empresaria.
- Control da actividade.
- Transmisión previa de datos sobre despedimentos colectivos, suspensión da relación laboral e redución de xornada, prevista na Orde *ESS/ 982 / 2013 .
- Alegacións: ES con beneficios.
- Solicitud colectiva de prestaciones derivadas de ERTE consecuencia del COVID- 19 .
- Solicitud colectiva fijos discontinuos desafectados de ERTE-COVID- 19 (art. 9 . 1 . Real Decreto-ley 30 / 2020 ).
- Declaración responsable de inscrición de entidades de formación na modalidade de teleformación.
- Modificación da inscrición de entidades de formación na modalidade de teleformación.
- Consulta dos trámites presentados na modalidade de teleformación.
- Acceso a entidades colaboradoras na modalidade de teleformación.
Tramitación electrónica *Fundae / *SEPE
- Envío de documentación.
- Declaración responsable para a inscrición de entidade de formación para impartir formación distinta das especialidades previstas no Catálogo de especialidades.
- Solicitude de autorización de inicio da actividade formativa. Rexistro electrónico.
- Manual de usuario con axuda de Acompañamento.
- Noticias.
- Solicitude de cualificación de proxectos e empresas como I+E.
- Solicitude de concesión de subvencións para contratación indefinida de persoas con discapacidade.
- (Só para utilizar polos empregadores das cidades autónomas de Ceuta e Melilla).
- Solicitude de concesión de subvencións para a creación e mantemento de postos de traballo para persoas con discapacidade en Centros Especiais de Emprego e de cualificación e rexistro dos mesmos.
- (Só para utilizar polos empregadores das cidades autónomas de Ceuta e Melilla).
- Solicitude de declaración de excepcionalidade e autorización para a aplicación das medidas alternativas en orde ao cumprimento da obriga de reserva de emprego en favor de persoas con discapacidade. (Só para utilizar por empregadores con centros de traballo en máis dunha comunidade autónoma, sempre que o persoal do conxunto de centros dunha comunidade autónoma non supere o 85 % do total do persoal da empresa, nese caso presentaríase na #este comunidade autónoma).
- Xustificación de medidas alternativas.
- Declaración responsable para operar como Axencia de Colocación.
(Só para axencias de colocación).
Outros trámites e procedementos
- Queixas e Suxestións.
- Recursos de alzada.
- Recursos extraordinarios de revisión.
Os requirimentos técnicos para poder utilizar os servizos que se prestan a través da nosa Sede electrónicason:
- Sistema Operativo: Windows 10 .
- Navegadores soportados: Google Chrome actualizado.
- Visualizador de arquivos: Adobe Acrobat Reader.
- Versión de Java: Java 7 update 79 CPU.
Á súa vez, para realizar trámites administrativos é necesario:
- Acceder a través de Clave permanenteou Certificado dixital proporcionado por unha entidade recoñecida ou DNI electrónico.
Se o trámite require operacións de firma con Certificado Dixitalou DNI Electrónico será necesario utilizar a Aplicación *AutoFirma.
Esta información atópase permanentemente actualizada na nosa Sede Electrónica.
Dereitos dos cidadáns en relación co *SEPE
Os cidadáns ostentan os dereitos recoñecidos na Lei 39 / 2015 , de de 1 outubro, de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
Entre eles, destacamos que os cidadáns nas súas relacións co *SEPE teñen dereito:
- A que dítese resolución sobre a solicitude de prestacións ou subsidios por desemprego no prazo dos 15 días seguintes á presentación da solicitude completa.
- A obter información e orientación acerca dos requisitos que as disposicións vixentes impoñan no noso ámbito competencial.
- A coñecer, en calquera momento, o estado da tramitación dos procedementos nos que sexan parte interesada, e obter copias de documentos contidos neles.
- Ao acceso á información pública, arquivos e rexistros, #de acordo con o previsto na Lei 19 / 2013 , de de 9 decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno e o resto do Ordenamento Xurídico.
- A ser asistidos no uso de medios electrónicos nas súas relacións coas Administracións Públicas.
- A utilizar o DNI electrónico ou calquera outro sistema de firma electrónica, admitido no ámbito das Administracións Públicas e publicitados na nosa Sede Electrónica, para realizar calquera trámite dispoñible na mesma.
- Á garantía da seguridade e confidencialidade dos datos que figuren nos nosos ficheiros, sistemas e aplicacións, así como á fiabilidade da información.
- A non presentar documentos non esixidos polas normas ou que xa se atopen no noso poder.
Formas de participación
A cidadanía pode participar e colaborar co *SEPE polas seguintes vías:
- Expondo as súas dúbidas a través da Caixa de correos de contacto dispoñible nas webs de Portal de Emprego “*Empleate”, www.sepe.es e Sede Electrónica.
- A través das redes sociais nas que o *SEPE dispón de perfil: *Twiter, *Facebook, *Linkedin, Flickr e Youtube, así como a través do perfil do Sistema Nacional de Garantía Xuvenil en Twitter, *Facebook e Instagram.
- Presentando as súas queixas e suxestións tanto por vía electrónica, a través da Caixa de correos de queixas e suxestións accesible desde a web e a Sede Electrónica, como en papel, mediante os formularios dispoñibles en todas as nosas dependencias.
- Contestando as enquisas de satisfacción sobre os servizos recibidos nas oficinas de prestacións, na canle telefónica e na web, que se realizan periodicamente.
- Presenza e contacto directo coa cidadanía en foros especializados (Feiras de Emprego, etc.).
- Participando no programa semanal de televisión de ámbito nacional “Aquí hai traballo”, onde se resolven consultas en materia de emprego, formación e prestacións por desemprego.
Desde unha perspectiva institucional, os interlocutores sociais participan nos seguintes órganos consultivos:
- O Consello Xeral do *SEPE, a súa Comisión Executiva Central, as Comisións Executivas Territoriais, Comisións Executivas Provinciais, os Consellos Comarcais e as Comisións Rexionais e Provinciais contan coa participación das centrais sindicais e organizacións empresariais máis representativas.
- O Consello Xeral do Sistema Nacional de Emprego (integrado por *SEPE e Servizos Autonómicos de Emprego) confórmase cun representante de cada Comunidade Autónoma e igual número de membros da Administración Xeral do Estado, das organizacións empresariais e das organizacións sindicais máis representativas.
Compromisos de calidade
En relación cos servizos prestados polo *SEPE, comprometémonos a mellorar o seu nivel de calidade concretamente no seguinte:
- Realizar o pago de todas as prestacións contributivas, de alta inicial e continuación, recoñecidas a través da Sede Electrónica do *SEPE, antes do día 10 do mes seguinte ao seu recoñecemento.
- Contestar as consultas electrónicas, relativas a “Contratos e Bonificacións” e “*TAED”, enviadas a través da nosa web no prazo de entre 1 e 5 días laborables desde que se formulen.
- Activar o alta das empresas no Portal Único de Emprego “Emprégache”, no prazo no prazo de horas 24 laborables desde que se solicite.
- Pór a disposición do público as estatísticas mensuais correspondentes ao paro rexistrado, a contratación e as prestacións por desemprego ás 9 *h do 2 º día laborable de cada mes.
- Pór a disposición do público na nosa web (www.sepe.es) os Estudos e Informes do Observatorio das Ocupacións: “Referentes mensuais do mercado de traballo” “Actividades e Ocupacións con tendencia positiva na contratación”, e a información mensual do mercado de traballo por ocupación e das persoas tituladas, antes do día 20 de cada mes.
- Pór a disposición do público na nosa web (www.sepe.es), o Boletín Trimestral do mercado do traballo (*BTM), nun prazo de días 10 hábiles desde a publicación da EPA do correspondente trimestre.
Indicadores de calidade
Porcentaxe de:
- Prestacións contributivas de alta inicial e continuación, recoñecidas a través da Sede Electrónica do *SEPE, pagadas antes do día 10 do mes seguinte do seu recoñecemento.
- Consultas electrónicas contestadas en prazo, relacionadas con contratos e bonificacións e *TAED.
- Empresas dadas de alta no Portal Único de Emprego, “Emprégache” no prazo de horas 24 laborables.
- Estatísticas mensuais postas a disposición do público en data e hora comprometidas.
- Estudos e informes do Observatorio, “Referentes mensuais do mercado de traballo” e de “Actividades e Ocupacións con tendencia positiva na contratación” e e a información mensual do mercado de traballo por ocupación e das persoas tituladas, publicados na web corporativa antes do día 20 de cada mes.
- Boletíns Trimestrais do mercado do traballo (*BTM), publicados na nosa web corporativa nun prazo de días 10 hábiles, desde a publicación da EPA do correspondente trimestre.
Medidas de emenda en caso de incumprimento dos compromisos
Vías de reclamación
As reclamacións por incumprimento dos compromisos declarados nesta Carta haberán de ser dirixidas á unidade responsable da mesma por medio do correo postal ou correo electrónico ás direccións indicadas na apartado “Unidade responsable da Carta”.
Medidas de emenda
Recibida a súa reclamación, remitirémoslle nos seguintes 15 días hábiles unha carta do titular da Dirección Xeral do *SEPE, comunicándolle as causas que provocaron o incumprimento e as medidas de emenda que adoptaremos en consecuencia.
O incumprimento dos compromisos declarados nesta Carta en ningún caso dará lugar a responsabilidade patrimonial da Administración.
Forma de presentar queixas e suxestións
Como instrumento para a mellora continua, o *SEPE responde as queixas formuladas polos usuarios, e analiza as súas suxestións.
Poderanse presentar queixas e suxestións:
- Por correo postal ou *presencialmente en todas as nosas dependencias: oficinas de emprego-prestacións, direccións provinciais e servizos centrais. Pode consultar as nosas direccións no apartado de Información “complementaria” desta Carta de Servizos.
- Na nosa Sede Electrónica, https://sede.*sepe.gob.es/, con Certificado Dixital.
As queixas formuladas non terán, en ningún caso, a cualificación de recurso administrativo nin a súa presentación interromperá os prazos establecidos na normativa vixente.
Medidas de *aseguramiento da calidade, a igualdade, a saúde laboral, a accesibilidade ao servizo e a protección #ambiental
*Aseguramiento da calidade
O *SEPE implantou un sistema de xestión de calidade baseado no modelo europeo de Excelencia *EFQM, tendo en conta á cidadanía como obxectivo dos nosos servizos e da súa mellora continua. Mediante procesos de *autoevaluación, enquisas internas e a usuarios, determinamos aqueles aspectos susceptibles de ser mellorados. Ademais, están a realizarse avaliacións externas de calidade seguindo o modelo *EVAM.
Decididas as áreas de mellora, trabállase sobre elas cunha metodoloxía de dirección por proxectos, por tratarse dunha maneira sistemática de organizar as actividades para asegurar a eficacia e eficiencia dos plans de traballo. O resultado é o desenvolvemento de numerosos proxectos executados, de principio a fin, por equipos multidisciplinares do propio *SEPE.
O esforzo realizado en materia de calidade desde o 2008 ano , viuse recompensado co recoñecemento por parte da Dirección Xeral da Gobernación Pública que outorgou ao *SEPE tres premios Cidadanía ás boas prácticas nos Servizos Públicos, dúas certificacións de nivel de excelencia segundo o modelo de xestión de calidade *EFQM e sete segundo o Modelo *EVAM, así como seis selos de cristal á excelencia: *EFQM + 300 e + 500 , *EVAM + 200 e + 300 .
Protección ambiental
Coidamos o noso impacto no medio ambiente mediante campañas de concienciación do persoal, plans de aforro enerxético, cálculo e redución de pegada de carbono, redución do uso de plásticos dun só uso, reciclaxe mediante o uso de instalacións selectivas, limitación do consumo de papel, evitando o malgasto mediante sistemas de iluminación de baixo consumo ou respecto a límites sustentables de temperatura nas nosas instalacións, asegurando a destrución do papel e o seu tratamento de maneira respectuosa co medio ambiente, reducindo o emprego de papel nas nosas tramitacións grazas ao impulso da administración electrónica.
Isto ponse de manifesto en que na Dirección Xeral e en parte das nosas Direccións Provinciais haxa plans consolidados, protocolos de actuación e prácticas reais para facer do *SEPE unha organización máis ecolóxica.
Igualdade de xénero
Seguindo as directrices da Administración Xeral do Estado na materia, o *SEPE incorpora a igualdade de xénero nas súas actuacións, velando pola non discriminación entre mulleres e homes nas relacións das persoas co *SEPE, sexa como receptoras dos seus servizos ou integrantes do persoal.
A partir de 2011 , se impulsa la comunicación interna en materia de igualdad a través de la intranet, creándose una sección propia en la que se da a conocer la normativa reguladora y se difunden los resultados de la aplicación del Plan Concilia.
Medidas para facilitar a accesibilidade aos nosos servizos
O *SEPE, como responsable da xestión de contidos da súa web e a súa sede electrónica, ofrece uns servizos baseados na accesibilidade universal, que permite a persoas con diferentes tipos de discapacidade (visión, fala, mobilidade, cognitiva, etc.) e outras limitacións funcionais, o uso dos servizos electrónicos de forma gratuíta, sen requirir instalación algunha de hardware ou software, e de forma transparente, todo iso desde calquera lugar e dispositivo.
Desta forma, os contidos publicados cumpren co Real Decreto 1112 / 2018 , do 7 de setembro de , 2018 sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público, que traspón ao ordenamento xurídico español a Directiva (UE) 2016 / 2102 do Parlamento Europeo e do Consello, de de 26 outubro de , 2016 sobre a accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles dos organismos do sector público. Segundo estas normas, as páxinas do *SEPE deberán cumprir co nivel de conformidade *AA establecido na norma UNE 301549 : 2019 que permite seguir as pautas de accesibilidade *WebContent *Accesibility *Guidelines 2 . 1 (WCAG 2 . 1 ).
O 87 % das nosas oficinas están adaptadas con medidas físicas de accesibilidade, e identifícanse na nosa web con este símbolo.
Seguridade e saúde laboral
Cumprindo coa lexislación en materia de prevención de riscos laborais, o *SEPE desenvolve tanto unha política de seguridade e saúde laboral en todas as dependencias nas que ten competencia *deci soria como a preceptiva coordinación de actividades empresariais coas CCAA e resto de empresas concorrentes, con plans de prevención de enfermidades laborais que inclúen formación, medidas de emerxencia, vixilancia da saúde, etc. Todo iso reflectido no Plan de Prevención de Riscos Laborais, publicado na Intranet, e apoiado nunha rede de tres Servizos de Prevención Propios e Empregados Públicos Designados (persoas do persoal designadas para a realización de determinadas actividades preventivas no ámbito provincial).
Unidade responsable da carta
A Unidade responsable da Carta de Servizos é a encargada de velar polo cumprimento dos compromisos contidos na mesma e de impulsar as accións de mellora que procedan.
Subdirección Xeral de Recursos e Organización.
C/ Condesa de Venadito, 9 , 28027 - Madrid
Teléfono: 91 585 98 88
Direccións e teléfonos
Pode acceder a todas as direccións e teléfonos do Servizo Público de Emprego Estatal nesta ligazón.
Normativa reguladora dos servizos do *SEPE
Normativa de Políticas Activas de Emprego
Real Decreto Lexislativo 3 / 2015 , de de 23 outubro, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei de Emprego.
Lei Orgánica 5 / 2002 , de de 19 xuño, das Cualificacións e da Formación Profesional.
Lei 43 / 2006 , de de 29 decembro, para a mellora do crecemento e do emprego.
Lei 3 / 2012 , de de 6 xullo, de medidas urxentes para a reforma do mercado laboral.
Resolución 7 de de decembro de , 2018 da Secretaría de Estado de Emprego, pola que se publica o Acordo do Consello de Ministros de de 7 decembro, polo que se aproba o Plan de Choque polo Emprego Novo 2019 - 2021 .
Resolución 8 de de abril de , 2019 da Secretaría de Estado de Emprego, pola que se publica o Acordo do Consello de Ministros de de 5 abril de , 2019 polo que se aproba o Plan Reincorpora-*t, Plan *trienal para previr e reducir o Desemprego de Longa Duración 2019 - 2021 .
Lei 25 / 2015 , de de 28 xullo, de mecanismo de segunda oportunidade, redución da carga financeira e outras medidas de orde social.
Lei 30 / 2015 , de de 9 setembro, pola que se regula o Sistema de Formación Profesional para o emprego no ámbito laboral.
Lei 31 / 2015 , de de 9 setembro, pola que se modifica e actualiza a normativa en materia de autoemprego e adóptanse medidas de fomento e promoción do traballo autónomo e da Economía Social.
Real Decreto-lei 4 / 2013 , de de 22 febreiro, de medidas de apoio ao emprendedor e de estímulo do crecemento e da creación de emprego.
Real Decreto 16 / 2013 , de de 20 decembrode medidas para favorecer a contratación estable e mellorar a empregabilidade dos traballadores.
Lei 18 / 2014 , de de 15 outubro, de aprobación de medidas urxentes para o crecemento, a competitividade e a eficiencia.
Real Decreto 694 / 2017 , de de 3 xullo, polo que se desenvolve a Lei 30 / 2015 , de de 9 setembro, pola que se regula o Sistema de Formación Profesional para o emprego no ámbito laboral.
Real Decreto 1032 / 2017 , de de 15 decembro, pola que se aproba a Estratexia Española de Activación para o Emprego 2017 - 2020 .
Real Decreto 1796 / 2010 , de de 30 decembro, polo que se regulan as axencias de colocación.
Real Decreto Lexislativo 1 / 2013 , de de 29 novembro, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei Xeral de dereitos das persoas con discapacidade e da súa inclusión social.
Real Decreto 1451 / 1983 , de de 11 maio, polo que en cumprimento do previsto na Lei 13 / 1982 , de de 7 abril, regúlase o emprego selectivo e as medidas de fomento do emprego dos traballadores minusválidos.
Derrogado en parte polo Real Decreto-lei 3 / 2012 , de de 10 febreiro, de medidas urxentes para a reforma do mercado laboral e derrogado no referente ás bonificacións nas cotas empresariais á *SS pola contratación de traballadores con discapacidade ou a súa incorporación como socios a cooperativas de traballo asociado por disposición derrogatoria única 2 a) de Lei núm. 43 / 2006 , de de 29 decembro. *RCL\ 2006 \ 2338 .
Real Decreto 2273 / 1985 , de de 4 decembro, polo que se aproba o Regulamento dos Centros Especiais de Emprego definidos no artigo 42 da Lei 13 / 1982 , de de 7 abril, de Integración Social do Minusválido.
Real Decreto 290 / 2004 , de de 20 febreiro, polo que se regulan os enclaves laborais como medida de fomento do emprego das persoas con discapacidade. (Derróganse as referencias ás bonificacións nas cotas empresariais á Seguridade Social pola disposición derrogatoria única. 2 .*c) da Lei 43 / 2006 , de de 29 decembro).
Real Decreto 870 / 2007 , de de 2 xullo, polo que se regula o programa de emprego con apoio como medida de fomento de emprego de persoas con discapacidade no mercado ordinario de traballo.
Real Decreto 34 / 2005 , de de 8 abril, polo que se regula o cumprimento alternativo con carácter excepcional da cota de reserva en favor de traballadores con discapacidade.
Real Decreto 1529 / 2012 , de de 8 novembro, polo que se desenvolve o contrato para a formación e a aprendizaxe e establécense as bases da formación profesional dual.
Real Decreto 7 / 2015 , de de 16 xaneiro, polo que se aproba a Carteira Común de Servizos do Sistema Nacional de Emprego.
Orde *ESS/ 381 / 2018 , de de 10 abril, pola que se aproba a Guía técnica de referencia para o desenvolvemento dos protocolos da Carteira Común de Servizos do Sistema Nacional de Emprego.
Como Oficina Nacional de Coordinación de *EURES España, o establecido no Regulamento (UE) 2016 / 589 do Parlamento Europeo e do Consello, de de 13 abril de , 2016 relativo a unha rede europea de servizos de emprego (*EURES), ao acceso dos traballadores aos servizos de mobilidade e á maior integración dos mercados de traballo e polo que se modifican os Regulamentos (UE) *n.ou 492 / 2011 e (UE) *n.ou 1296 / 2013 , así como o Real Decreto 207 / 2019 , de de 29 marzo, polo que se regula o sistema nacional de admisión de membros e socios da Rede *EURES en España.
Orde *TMS/ 369 / 2019 , de de 28 marzo, pola que se regula o Rexistro Estatal de Entidades de Formación do sistema de formación profesional para o emprego no ámbito laboral, así como os procesos comúns de acreditación e inscrición das entidades de formación para impartir especialidades formativas incluídas no Catálogo de Especialidades Formativas.
Orde *TMS/ 283 / 2019 , de de 12 marzo, pola que se regula o Catálogo de Especialidades Formativas no marco do sistema de formación profesional para o emprego no ámbito laboral.
Normativa de Prestacións Contributivas e Asistenciais
Título III do Texto Refundido da Lei Xeral da Seguridade Social, aprobado por Real Decreto Lexislativo 8 / 2015 , de de 30 outubro.
Real Decreto 625 / 1985 , de de 2 abril, polo que se desenvolve a Lei 31 / 1984 , de de 2 agosto de Protección por Desemprego.
Real Decreto-lei 28 / 2018 , de de 28 decembro de , 2018 para a revalorización das pensións públicas e outras medidas urxentes en materia social, laboral e de emprego.
Disposición final cuadraxésima da Lei 6 / 2018 , de de 3 xullo, de Orzamentos Xerais do Estado para o 2018 ano . Modificación do Texto Refundido da Lei Xeral da Seguridade Social, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 8 / 2015 , de de 30 outubro. Subsidio extraordinario por desemprego.
Real Decreto 950 / 2018 , de de 27 xullo, polo que se modifica o Real Decreto 625 / 1985 , de de 2 abril, polo que se desenvolve a Lei 31 / 1984 , de de 2 agosto, de protección por desemprego.
Real Decreto-lei 4 / 2008 , de de 19 setembro, sobre abono acumulado e de forma anticipada da prestación contributiva por desemprego a traballadores estranxeiros non comunitarios que retornen voluntariamente aos seus países de orixe.
Real Decreto 1369 / 2006 , de de 24 novembro, polo que se regula o programa de renda activa de inserción para desempregados con especiais necesidades económicas e dificultades para atopar emprego.
Real Decreto 5 / 1997 , de de 10 xaneiro, polo que se regula o subsidio por desemprego a favor dos traballadores eventuais incluídos no Réxime Especial Agrario da Seguridade Social.
Real Decreto 426 / 2003 , de de 11 abril, polo que se regula a renda agraria para os traballadores eventuais incluídos no Réxime Especial Agrario da Seguridade Social residentes nas Comunidades Autónomas de e Andalucía Extremadura .
Lei 28 / 2011 , de de 22 setembro, polo que se procede á integración do Réxime Especial Agrario da Seguridade Social, no Réxime Xeral da Seguridade Social.
Disposición transitoria 4 ª daLei 45 / 2002 , de de 12 decembro, de medidas urxentes para a reforma do sistema de protección por desemprego e mellora da *ocupabilidad.
Normativa de Subvencións
Lei 38 / 2003 , de de 17 novembro, Xeneral de Subvencións.
Real Decreto 887 / 2006 , de de 21 xullo, polo que se aproba o Regulamento da Lei 38 / 2003 , de de 17 novembro, Xeneral de Subvencións.
Real Decreto-lei 1 / 2011 , de de 11 febreiro, de medidas urxentes para promover a transición ao emprego estable e a cualificación profesional das persoas desempregadas.
Orde *TMS/ 379 / 2019 , de de 28 marzo, pola que se aproban as bases reguladoras para a concesión de subvencións polo Servizo Público de Emprego Estatal, para o financiamento de plans de formación de ámbito estatal, dirixidos á capacitación para o desenvolvemento das funcións relacionadas co diálogo social e a negociación colectiva.
Orde *TMS/ 368 / 2019 , de de 28 marzo, pola que se desenvolve o Real Decreto 694 / 2017 , de de 3 xullo, polo que se desenvolve a Lei 30 / 2015 , de de 9 setembro, pola que se regula o Sistema de Formación Profesional para o Emprego no ámbito laboral, en relación coa oferta formativa das administracións competentes e o seu financiamento, e establécense as bases reguladoras para a concesión de subvencións públicas destinadas ao seu financiamento.
Normativa Administrativa, en xeral, e de Administración Electrónica en particular
REGULAMENTO (UE) 2016 / 679 DO PARLAMENTO EUROPEO E DO CONSELLO de de 27 abril de relativo 2016 á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos e polo que se derroga a Directiva 95 / 46 /CE (Regulamento xeral de protección de datos).
Lei Orgánica 3 / 2018 , de de 5 decembro, de Protección de Datos Persoais e garantía dos dereitos dixitais.
Lei Orgánica 3 / 2007 , de de 22 marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes.
Lei 39 / 2015 , de de 1 outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
Lei 40 / 2015 , de de 1 outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
Lei 11 / 2007 , de de 22 xuño, de acceso electrónico dos cidadáns aos Servizos Públicos.
Norma derrogada pola Lei 39 / 2015 , de de 1 outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas Norma derrogada, con efectos de de 2 outubro de , 2016 pola disposición derrogatoria única. 2 .*b) da Lei 39 / 2015 , de de 1 outubro.
No entanto, ata que, #de acordo con o disposto na disposición final sétima, na redacción dada polo art. 6 do Real Decreto-lei 11 / 2018 , de de 31 agosto. *Ref. BOE-A- 2018 - 12131 , produzan efectos as previsións relativas ao rexistro electrónico de apoderamentos, rexistro electrónico, punto de acceso xeral electrónico da Administración e arquivo único electrónico, que será a partir do día 2 de outubro de , 2020 manteranse en vigor os artigos relativos ás materias mencionadas.
Real Decreto 208 / 1996 , de de 9 febreiro, polo que se regulan os servizos de información administrativa e atención ao cidadán.
Real Decreto 951 / 2005 , de de 29 xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado.
Lei 19 / 2013 , de de 9 decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno.
Real Decreto 1671 / 2009 , de desenvolvemento da Lei 11 / 2007 de acceso electrónico dos cidadáns aos Servizos Públicos.
Norma derrogada pola Lei 39 / 2015 , de de 1 outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
No entanto, ata que, #de acordo con o disposto na disposición final sétima, na redacción dada polo art. 6 do Real Decreto-lei 11 / 2018 , de de 31 agosto, produzan efectos as previsións relativas ao rexistro electrónico de apoderamentos, rexistro electrónico, punto de acceso xeral electrónico da Administración e arquivo único electrónico, que será a partir do día 2 de outubro de , 2020 manteranse en vigor os artigos relativos ás materias mencionadas.
Real Decreto 1720 / 2007 , de de 21 decembro, polo que se aproba o Regulamento de desenvolvemento da Lei Orgánica 15 / 1999 , de de 13 decembro, de protección de datos de carácter persoal.
Real Decreto 3 / 2010 de de 8 xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridade no ámbito da Administración Electrónica.
Real Decreto 4 / 2010 de de 8 xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da Administración Electrónica.
Orde *TAS/ 3261 / 2006 , de de 19 outubro, pola que se regula a comunicación do contido do certificado de empresa e doutros datos relativos aos períodos de actividade laboral dos traballadores e o uso de medios telemáticos en relación con aquela.
Orde *TIN/ 790 / 2010 , de de 24 marzo, pola que se regula o envío polas empresas dos datos do certificado de empresa ao Servizo Público de Emprego Estatal por medios electrónicos.
Orde *ESS/ 1490 / 2013 , de de 29 xullo, pola que se regula o Taboleiro *Edictal do Servizo Público de Emprego Estatal e créase o ficheiro de datos de carácter persoal do Taboleiro *Edictal.
Resolución de 16 de marzo de 2010 , del Servicio Público de Empleo Estatal, por la que se regula el Registro Electrónico del organismo.
Real Decreto Legislativo 8 / 2015 , de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General de la Seguridad Social, artículos 129 y 130 .
Normativa aprobada con ocasión da situación xerada pola pandemia *COVID- 19
Real Decreto-lei 7 / 2020 , de de 12 marzo, polo que se adoptan medidas urxentes para responder o impacto económico do *COVID- 19 .
Real Decreto-lei 8 / 2020 , de de 17 marzo, de medidas urxentes extraordinarias para facer fronte ao impacto económico e social do *COVID- 19 .
Real Decreto-lei 9 / 2020 , de de 27 marzo, polo que se adoptan medidas complementarias, no ámbito laboral, para paliar os efectos derivados do *COVID- 19 .
Real Decreto-lei 11 / 2020 , de de 31 marzo, polo que se adoptan medidas urxentes complementarias no ámbito social e económico para facer fronte ao *COVID- 19 .
Real Decreto-ley 13 / 2020 , de 7 de abril, por el que se adoptan determinadas medidas urgentes en materia de empleo agrario.
Real Decreto-lei 15 / 2020 , de de 21 abril, de medidas urxentes complementarias para apoiar a economía e o emprego.
Real Decreto-lei 17 / 2020 , de de 5 maio, polo que se aproban medidas de apoio ao sector cultural e de carácter tributario para facer fronte ao impacto económico e social do *COVID- 2019 .
Real Decreto-lei 18 / 2020 , de de 12 maio, de medidas sociais en defensa do emprego.
Real Decreto-lei 19 / 2020 , de de 26 maio, polo que se adoptan medidas complementarias en materia agraria, científica, económica, de emprego e Seguridade Social e tributarias para paliar os efectos do *COVID- 19 .
Real Decreto-lei 24 / 2020 , de de 26 xuño, de medidas sociais de reactivación do emprego e protección do traballo autónomo e de competitividade do sector industrial.
Real Decreto-lei 25 / 2020 , de de 3 xullo, de medidas urxentes para apoiar a reactivación económica e o emprego.
Real Decreto-lei 30 / 2020 , de de 29 setembro, de medidas sociais en defensa do emprego.
Real Decreto-lei 32 / 2020 , de de 3 novembro, polo que se aproban medidas sociais complementarias para a protección por desemprego e de apoio ao sector cultural.
Real Decreto-lei 35 / 2020 , de de 22 decembro, de medidas urxentes de apoio ao sector turístico, a hostalaría e o comercio e en materia tributaria.
Real Decreto-lei 36 / 2020 , de de 30 decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a modernización da Administración Pública e para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia.