Seu electrónica

Traducción automática

El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.

Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.

Obligacions de comunicació, publicitat i difusió dels beneficiaris i gestors dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència

Imatge lectura fàcil Lectura fàcil

Los beneficiarios y las entidades decisoras y ejecutoras de los fondos del Mecanismo de Recuperación y Resiliencia (MRR), elemento central del instrumento NextGenerationEU, deben asumir la responsabilidad de publicitar, comunicar y difundir los proyectos cofinanciados con cargo al mismo. El Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR), elaborado por el Gobierno de España para gestionar los 160 . 000 millones que llegarán de Bruselas en forma de créditos y ayudas a fondo perdido, señala explícitamenteque los participantes del Plan deben encargarse de la gestión de la información y la “publicidad de las acciones financiadas” en aras de garantizar la transparencia en la gestión de los fondos y visibilizar el papel determinante de la Unión Europea en el proceso de reactivación y transformación de la economía tras la pandemia de la Covid- 19 .

Encara que no hi ha fixat a priori un percentatge específic del finançament rebut que s'ha de destinar a les accions de comunicació i publicitat, el Reglament Europeu 2021 / 241 del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableix el MRR, sí que deixa clar que seran considerats despeses elegibles i, per tant, podran ser coberts per les subvencions a fons perdut. Així, els 312 500 . milions d'euros disponibles per a ajudes financeres no reemborsables podran cobrir també les despeses corresponents a “les accions d'informació i comunicació, incloent les de divulgació inclusives, i a la comunicació institucional de les prioritats polítiques de la Unió en la mesura en què estiguin relacionades amb els objectius del present Reglament” (Article 6 ).

És important tenir en compte que solament podran ser finançades amb fons del Pla aquelles accions de comunicació i publicitat que clarament estiguin vinculades al compliment de fites i objectius, i que sempre s'hauran d'aplicar criteris de proporcionalitat i assegurar que la quantia emprada no posi en perill el compliment de l'objectiu que correspongui. La comunicació i la visibilitat són una part important de tots els programes impulsats i finançats per la UE, que cerca crear un sentiment de pertinença entre la població europea i que els ciutadans coneguin la labor d'Unió Europea per millorar la seva qualitat de vida, la sostenibilitat econòmica i mediambiental i el futur. Així, la Comissió Europea ha elaborat una guia amb les accions que es poden dur a terme per garantir la visibilitat de tots els fons de la UE i la seva materialització en projectes concrets. També ha publicat un llibre d'estil per a la inserció de l'emblema de la UE en les diferents accions i les referències a l'origen de fons segons el programa.

Per la seva banda, el Govern d'Espanya recull les obligacions de comunicacions vinculades amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) i els fons europeus en l'Ordre 1030 / 2021 , de 29 de setembre, i ha posat a la disposició dels participants en el pla un manual de marca.

Identitat visual
Los proyectos que se ejecuten bajo el Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia deben mostrar el logotipo oficial del Plan, además del emblema de la Unión Europea acompañado del texto "Financiado por la Unión Europea - NextGenerationEU"